• spöke

Bortglömda flicknamn på D - vilket gillar du bäst?

Dags för bortglömda flicknamn på D...

Här har jag blandat vilt: gamla antika namn, fornnordiska namn, namn som är vanliga i andra generationer men inte bland barn osv. Det som dessa 40 namn har gemensamt är att färre än 20 nyfödda flickor per år (sedan 1998) har fått dessa namn - därav samlingsnamnet "bortglömda namn". Förutom att det är intressant med namn, kanske du som letar namn kan få lite uppslag. 

Kommentera gärna vilka namn som du gillar bäst respektive sämst. 

Nyfiket Spöke

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bortglömda flicknamn på D - vilket gillar du bäst?
  • Cloudberry

Menar du allvar att du ska spamma forumet med dessa omröstningar ända fram tills sista bokstaven i alfabetet?

• Pargana

Jag tycker att det här är intressant, man upptäcker så många "nya" namn :)

• Aurinko

Dagmar! Vilket fantastiskt namn. Man riktigt hör på namnet att en Dagmar är både stark, klok och rättvis. Glad

• spöke
    Cloudberry skrev 2011-10-28 11:18:18 följande:
    Menar du allvar att du ska spamma forumet med dessa omröstningar ända fram tills sista bokstaven i alfabetet?
    Du måste ju inte läsa mina trådar...
    Jag fortsätter så länge det finns intresse. Finns det inte det, så lovar jag att sluta.
  • EvelinasSyster

Spöke, jag tycker absolut du ska fortsätta med dom här trådarna! Jättekul ju! Röstade för övrigt på Danielle

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • Vulpecula

Älskar både Desideria och Dorotea! Och egentligen Desdemona och Dolores, men de har så otrevliga betydelser ...

• Cloudberry
    spöke skrev 2011-10-28 11:33:52 följande:
    Du måste ju inte läsa mina trådar...
    Jag fortsätter så länge det finns intresse. Finns det inte det, så lovar jag att sluta.
    Nej jag vet, jag bara undrade för det innebär att du kommer lägga upp 56 omröstningar med namn.

Men så länge folk röstar och diskuterar så för all del kör på, frågan var inte menad som kritik.
Svar på tråden Bortglömda flicknamn på D - vilket gillar du bäst?