• Kattswanch

Noa Noa-liknande kläder?

Jag har i många år varit totalt obrydd angående mode och vad jag haft på mig för kläder.
    Köpt några enstaka baskläder och sen fått en massa kläder av nära och kära, kläder som varit gamla och som de blivit less på.

Nu är jag dock mycket mer intresserad och försöker få till en egen stil som speglar mig och min personlighet.
    Lite rock chic kanske jag skulle kalla den stilen jag skulle VILJA ha.

Nyligen upptäckte jag Noa Noa, men tycker att de är lite dyra. Hittade t.ex. en jättevacker blus för 999 kr, lite väl dyrt för mig.
    (www.mydanishwardrobe.com eller www.noanoa.dk/)
    Någon som vet nåt märke eller butik som kan ha Noa Noa-liknande kläder? Till ett lite billigare pris förstås.
    Eller om ni kanske vet nåt märke eller butik som ni anser har rock chic-aktiga kläder? :)

Alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Noa Noa-liknande kläder?
  • Abrakadabra

Om du bor i Stockholmsområdet kan du åka till Stockholm Quality Outlet vid Ikea i Järfälla. Noa Noa har butik där
    www.qualityoutlet.com/web/NOA_NOA.aspx Har du toktur har de blusen du spanat in där, till ett överkomligt pris.

I övrigt: Har du kollat på laredoute.se? De har ganska brett utbud, dessutom har de ofta generösa erbjudanden (just nu erbjuder de t.ex. upp till 50 procents rabatt på dyraste varan).

Du kan förstås även kolla blocket och tradera. Vissa säljer sina märkeskläder efter bara några få användningar ...

Kan tyvärr inte ge fler råd än så här. Har alldeles för dålig koll på mode etc. för att tipsa om märken som liknar Noa Noa

• Lacey

Jag älskar Noa Noa men handlar nästan bara på deras reor. De har jättebra reor som brukat börja på 30% för sen gå till 50% och slutligen landa på 70% . Jag har fyndat mycket med massa rabatt. De största reorna är efter jul och runt midsommar. Sen har de en mission så vår och höst brukar reas innan sommar/vinterkollektionen kommer. Noa Noa har bra kvalitet och det är et att betala för den, mina två sista vinterjackor har jag köpt till fullpris därifrån. Underbar kvalitet, varma och snygga, en investering!

• Kattswanch

Tjing - tyvärr bor jag inte i närheten av Sthlm :/
    Vet du hur det ligger till med La Redoutes klädkvalitét osv? Det var säkert 10 år sedan jag köpte nåt därifrån sist och på den tiden kan mycket förändras :)

Lacey - var hittar du Noa Noa reorna? Internet, fysiska butiker?

• Lacey

Åh, jag bor ju i Stockholm   finns flera Noa Noa butiker.

jag handlar en del från Laredoute och tycker be har bra kvalitet och ofta mycket bra erbjudanden och reor.

här kan du hitta butiker:
    www.noanoa.dk/stores.aspx

finns även en club man kan gå med i så får man erbjudande etc i mailen

• Illva

Cream kan ha en del fina grejer som jag tycker påminner om Noa Noa, men i en lägre prisklass. http://www.cream-clothing.com/

Jag brukar också handla på provrummet.se de har fina underklänningar bland annat och deras reor brukar vara både välfyllda och ha rejält reducerade priser.

• Kattswanch

Äsch, vad synd att Noa Noa bara hade butiker i södra Sverige. Jag bor i mitten :)
    Har en liten inredningsbutik här i stan som säljer Noa Noa kläder, fast de har ju inget större sortiment tyvärr.

Tack Illva för länkarna, de var super!!

Svar på tråden Noa Noa-liknande kläder?