• Ostbulle

Nekad havandeskapspenning?

Ni som ansökt om havandeskaps penning och blivit nekad, vad jobbar ni med?

• Svar på tråden Nekad havandeskapspenning?
  • Amy27

Jobbar inom industri. Blev nekad även efter överklagan trots intyg om fara för fostret och ingen möjlighet till omplacering.

• Ostbulle

Hej Amy om du heter det ! (det gör jag också) :) Hur kan det bli så? Måste de inte motivet varför man blir nekad?

• Anna med 3 trollungar

Jag jobbar innom äldrevården. Har blivit godkännd båda gångerna. Nu 3dje gången behöver jag inte söka då jag redan är hemma och är föräldrarledig

• Baryk

Jobbar som fritidspedagog. Blev nekad båda gångerna och fick lämna in kompletterande uppgifter/överklaga. Slutade med att jag fick beviljat båda gångerna i alla fall. Jag jobbar inom LSS, tunga lyft och med mycket hot om våld.

• Amy27

Ja, den som visste hur Fsk tänker...

De tyckte inte mitt jobb var tungt nog helt enkelt. Sen att jag hade intyg och ingenstans att omplaceras, ja det brydde de sig inte om..

• andam

Jobbar som kallskänka. Hade samma arbete vid min förra graviditet och fick då beviljat. Men den här gången blev jag nekad.... Har överklagat till förvaltningsrätten och väntar på svar samtidigt som en läkare har sjukskrivit mig på halvtid.

• emeliesabine

Jag sitter å väntar på besked... Jobbar som frisör och förr fick alla frisörer HP men nu är det tydligen väldigt olika...
    Jag mår psykiskt dåligt av att aldrig få svar... Har sökt fr.o.m måndag så jag hoppas på positivt besked innan helgen....
    Vad gör man annars, för jobba går inte och jag skulle hemskt gärna jobba hela tiden om det gick.

Min BM säger att jag ska boka läkartid på en gång annars för att förhoppningsvis bli sjukskriven...

• Baryk
    Ostbulle skrev 2011-10-26 19:45:50 följande:
    Vilken vecka ansökte ni i? När fick ni svar?
    Jag ansökte direkt efter UL, när vi fått beräknat datum och moderskapsintyget skickats in. Första gången fick jag allt klart ca en månad innan jag gick  hem, andra gången fick jag reda på att det var beviljat två dagar EFTER det datum jag angett... strulade till det en del på lönekontoret kan jag lova!!!
  • Josebosse

I blomstraffär.

Blev nekad trots tungt arbete och ingen möjlighet till omplacering.

Det där med tungt arbete kunde inte dom inte förstå... men vad vet jag, jag sitter ju inte på arslet och lyfter papper hela dagarna... Ett A4 ark väger ju säkert flera gram, så dom på fk vet ju vad tungt arbete är!

Svar på tråden Nekad havandeskapspenning?