• smultr0n

Tips om bilstol till sonen

Vi har en akta graco duoflex just nu, men den ska dottern få ta över snart så då behöver sonen en ny.

Han blir 3år nu i december så det ska självklart vara en bakåtvänd, vi har airbag fram så han måste även sitta i baksätet. Han är ca, 94cm och runt 14kg.

Finns en del att välja på så vill gärna ha lite tips om vad som passar, tanken är väll att han ska kunna ha den så länge han ska sitta bakåt så minst en 2år till.

• Svar på tråden Tips om bilstol till sonen
  • Myran 08

Vi har britax multitech (i familje bilen vw touran) och vi ÄLSKAR den, samt att vi har honom i en to-way i pendlar bilen (vw golf). Han sitter lika bra i båda och han älskar stolarna. Vår pojk är 3,5 år och väger runt 14,5 kg. 

• cicci85

Duoflexen funkade för min son tills han va 115 cm lång så den kommer säkert att funka tills din son är 5-6 år eftersom han inte är så lång. Den ger ju väldigt bra benplats så jag skulle behålla den till sonen och köpa en annan stol till bebben, En Britax hi-way kanske, den populäraste stolen, tar liten plats i bilen, kan va bra när man har flera stolar.

Vill du ha en större stol till sonen skulle jag absolut köpa en britax twoway! den har högst rygg och är rymligaste av alla stolar!

Min 3-åring sitter i en britax multi-tech  som jag är supernöjd med, den bästa stol jag haft Men han har bara några cm kvar att växa i den sen byter vi till en Twoway!

• cicci85

Läste lite snabbt först, såg nu att ni inte kan ha bilbarnstol i fram. Duoflexen är ju bara godkänd till 18 kg i bak så då skulle jag köpa en twoway till stora och ha lilla i duoflexen om ni får plats så. Vi hade duoflexen i mitten och twoway på sidan i vår bil, funkade bra så!

• smultr0n

Precis båda barnen i baksätet, annars hade han absolut fått ha kvar sin stol.

Okej.. vi tänkte också sätta duoflexen i mitten då. Så ska absolut kolla upp twoway.

Svar på tråden Tips om bilstol till sonen