• Angels

Vaccination

Senaste tre vaccinationerna finns med i hästens pass, men det står inget om grundvaccinering. Måste jag då göra en grundvaccinering innan hästen får tävla hoppning, eller räcker det med de tre vaccinationer som finns i passet?

• Svar på tråden Vaccination
  • cajsasmamma

Inom travet Skulle man få tävla om hästen är född 2005? eller tidigare. Men tyvärr tror jag att grundvacciner ska vara bokfört inom hoppning

• Angels
    cajsasmamma skrev 2011-10-22 16:18:44 följande:
    Inom travet Skulle man få tävla om hästen är född 2005? eller tidigare. Men tyvärr tror jag att grundvacciner ska vara bokfört inom hoppning
    Det förklarar varför hon fått tävla på travet (russ), med tanke på att hon är född -04. Men då är det bara att börja vaccinera om henne. Ska dock ringa ridsportsförbundet på måndag och dubbelkolla innan jag tar ut någon veterinär.
  • cajsasmamma
    Angels skrev 2011-10-22 17:38:33 följande:
    Det förklarar varför hon fått tävla på travet (russ), med tanke på att hon är född -04. Men då är det bara att börja vaccinera om henne. Ska dock ringa ridsportsförbundet på måndag och dubbelkolla innan jag tar ut någon veterinär.
    Ja ponnyer och stora travare går under samma reglemmmente(förutom visa regler) 
    Ring ev SPTF( SvenskPonnyTravFörbud) och kolla o dom har grundvaccinen där inne. Jag kan skicka numret till dig om du vill.
  • Angels
    cajsasmamma skrev 2011-10-22 18:13:05 följande:
    Ja ponnyer och stora travare går under samma reglemmmente(förutom visa regler) 
    Ring ev SPTF( SvenskPonnyTravFörbud) och kolla o dom har grundvaccinen där inne. Jag kan skicka numret till dig om du vill.
    Nä, det har jag. Har tävlat ponnytrav förr, innan jag blev för gammal.
  • cajsasmamma
    Angels skrev 2011-10-22 18:33:43 följande:
    Nä, det har jag. Har tävlat ponnytrav förr, innan jag blev för gammal.
    Aha  Jag slutade tävla för många år sen men jag är aktiv fortfarande iom jag är instruktör och sitter i måldomarnämnden  
  • Angels
    cajsasmamma skrev 2011-10-22 18:35:21 följande:
    Aha  Jag slutade tävla för många år sen men jag är aktiv fortfarande iom jag är instruktör och sitter i måldomarnämnden  
    Jag var mer aktiv inom ponnytravet förr, bla som ungdomsledare och 4 av mina ponnyer gick i ungdomsverksamheten på Visbytravet. Hoppas jag kommer igång med ponnytravet en dag, när jag fått barn som uppnått rätt ålder om inte annat.
  • cajsasmamma
    Angels skrev 2011-10-22 18:44:00 följande:
    Jag var mer aktiv inom ponnytravet förr, bla som ungdomsledare och 4 av mina ponnyer gick i ungdomsverksamheten på Visbytravet. Hoppas jag kommer igång med ponnytravet en dag, när jag fått barn som uppnått rätt ålder om inte annat.
    Jag hade en lite dröm att min dotter ville börja med ponnytrav men hon vill bara rida, fast hon sa häromdagen att hon skulle ta montelicens
  • Angels
    cajsasmamma skrev 2011-10-22 18:51:12 följande:
    Jag hade en lite dröm att min dotter ville börja med ponnytrav men hon vill bara rida, fast hon sa häromdagen att hon skulle ta montelicens
    Själv håller jag nog tummarna för att få ett hästintresserat barn. Nä, men det hade varit roligt i alla fall, med tanke på att både jag och sambon hållit på med hästar nästan hela våra liv.
Svar på tråden Vaccination