• lilllove

adoptera tvillingar är det möjligt??

Vi har gjort en lång resa inom insemination ivf och allt vad detta innebär..
    Har nu gett upp denna kamp.. Gjort föräldrarkurs för att få adoptera väntar på våran hemutredning som börjar nu i nov.. undrar om det är möjligt att adoptera tvillingar är det ens möjligt någon som har erfarenhet av det och hur har eran resa på vägen sett ut..Någon som vill dela med sig..

• Svar på tråden adoptera tvillingar är det möjligt??
  • Pyrola

Man kan ju få medgivande att få adoptera flera barn samtidigt vanligast är väl 2 barn men jag förstår inte varför det just ska vara tvillingar?

• Hjärtat längtar

Jag tror det är så här:
    Man behöver ett syskonmedgivande från socialnämnden.
    När man sen får barnbesked så kan man antingen få ett barn eller två barn i olika åldrar eller tvillingar.
    Jag tvivlar på att man kan önska just tvillingar, isf kan det ju ta väldigt lång tid och man begränsar ju sig väldigt mycket. Men visst vet jag att det förekommit tvillingadoptioner.     

• lilllove

Tack snälla för svar det är inte så att det måste vara tvillingar.. det viktigaste är att det finns barn som vill vara i vår familj.. Det vore egoistiskt att tänka så och det är man nog mycket medveten om efter allt man har kämpat med i alla år .. Det är väl så att det finns en liten dröm om tvillingar som alltid har funnits där.. Är mest nyfiken på hur det ser ut där ute..Och vad andra hade för erfarenheter..

• Leoella

Jag känner ett par vuxna tvillingar som blev adopterade, men det är ju många år sen nu. Jag skulle anta att OM det föds tvillingar som ska adopteras bort så borde väl det sunda vara att de helst får just komma till samma familj. Det känns som att det vore mest rimligt....

• lilllove

Det kan man ju hoppas det vore väl grymt att dela på dessa syskon..
    Någon som adopterat syskon som vet hur det är funderar mycket på det om man klarar av , hur mycket jobb som krävs.. är ju livrädd att man inte skall fixa det o.s.v..

• skogstjejen19

att socialtjänsten godkänner att man adopterar syskon och inte "bara" 1 barn vid ett och samma tillfälle.

• lilllove

Hej våran längtan tack för svar..Vad underbart det låter..vill du berätta lite mer hur det har varit och hur det går.. Är nyfiken på hur det har gått..
    Vad är det som krävs för att få adoptera syskon gentemot ett barn..

Svar på tråden adoptera tvillingar är det möjligt??