• Linda5

Hysteri runt mobbing förtar andra problem

Nu vill jag inte förringa arbetet mot mobbing (var själv mobbad i 9 år) MEN.
    Massor av energi läggs på att förebygga mobbing som nästan har upphört. Så nu kanske det är dags att gå vidare och ta tag i nästa problem innan det växer över huvudet på skolan.
    På mina barns skola så har vi jätteproblem med barn som inte har fått lära sig vad som är rätt o fel. Dom kan inte sitta still och räcker inte upp handen, skriker rakt ut, busar på lektionerna "brottas", föräldrar uppmanas komma dit men tycker bara det är små pojkstreck.
    Ville bara skriva av mig då barnen kommer hem från skolan jätte irriterade dagligen och vi får mail från skolan om att det varit bökigt i klassrummet m.m.

• Svar på tråden Hysteri runt mobbing förtar andra problem
  • Pyrola

Jag tror inte att mobbning har försvunnit, men dina barn kanske är skonade från att vara offer. Det andra du beskriver är ju också ett jätteproblem men varför sätta 2 saker mot varandra?

• caliningrad

Jag håller fullständigt med dig. Men så länge det finns lärare som Frösöblomster som tycker att det är bättre att det ska vara stökigt istf att man ska återinföra en hård disciplin i skolan kommer detta att fortsätta.
    Det är bedrövligt att barn i Sverige inte har rätt till en värdig utbildning och bryter mot FNs barnkonvention. 

• Litet My
    Pyrola skrev 2011-10-20 20:16:44 följande:
    Jag tror inte att mobbning har försvunnit, men dina barn kanske är skonade från att vara offer. Det andra du beskriver är ju också ett jätteproblem men varför sätta 2 saker mot varandra?
    Håller med, och förstår verkligen inte sambandet mellan mobbning och stökigt i klassrummet, det ena behöver ju inte utesluta det andra.
Svar på tråden Hysteri runt mobbing förtar andra problem