sommar 77 skrev 2011-11-29 09:18:15 följande:
hej,
men vad är skillnaden mellan pro och ha? Inte förstått det. Jaså, så du Umm T tar ett mått mindre , varför?
Jag hann testa proteinfritt någon vecka, fick av BVC men jag märkte ingen skillnad.
Med ett mått mindre så får barnet i sig mer vatten som hjälper magen att smälta maten bättre. Barnet kommer inte äta mindre utan du kommer tycka barnet äter mer än vanligt. Men det är bara så att barnet får i sig mer vatten vilket behövs för magen. Du kan också ge helt vanligt vatten i en flaska mellan måltiderna så barnet får i sig vatten men det är lättare att göra mjölken lite svagare så barnet slipper känna smaken av enbart vatten (för det kan vara svårt att få barnet att dricka vatten och det är svårt för dig som förälder att komma ihåg det ibland med).
Skillnaden mellan Nan 1 Ha och Nan 1 Pro (finns Nan 1 Ha Pro också om jag minns rätt) är att de där det står Ha är allergivänliga för de som har risk att utveckla allergi. Jag köper aldrig Ha, jag köper bara Pro som hjälper magarna på traven, men en gång hade de slut på vanliga Pro så jag köpte Ha Pro istället men den smakade så illa att min son knappt ville äta det. Helt annorlunda i smaken enligt mig med.