• agogo

Vad gör ni med era bebisar?

Ja, vad gör ni om dagarna.. Jag har en flicka på 7 månader som börjar att ta för sig lite mer. Hasar sig fram och upptäcker att man kan pilla på saker och ting =) Det känns ju som att det är dags för mig att börja vara lite mer pedagogisk med henne, men jag är lite tom på idéer.

• Svar på tråden Vad gör ni med era bebisar?
  • MLH4

Tittutlekar av alla former brukar vara uppskattat, gömma leksaker o sv...
    En av mina tjejer ( har tvillingar) gillar saker som rullar som hon kan jaga efter i gåstolen eller själv på golvet. Sen brukar sång och ramsor börja bli kul i den här åldern.

• aud

Ärligt talat? Jag låter honom mest haka på i det jag gör. Vi tar några busstunder varje dag (alltså mycket kittlingar, hissar honom i luften, gosar och pussar) och ibland sitter han och pillar med något spännande eller kryper runt och upptäcker hemmet. Jag låter honom utforska fritt så länge som det inte är farligt. Är det värsta som kan hända att han slår sig lite, så låter jag honom hållas.

Jag tror på att låta honom vara en naturlig del av vår vardag, och är mindre noga med att han ska vara omgiven av pedagogiska leksaker eller lekar.

Skrikmetoder = barnmisshandel.
Svar på tråden Vad gör ni med era bebisar?