Hej!
Jag har en dotter på 1½ år och har aldrig gått till öppna förskolan med henne, eller jo en gång. Anledning till detta är mest för att min man varit hemma på dagtid och den tiden har vi haft tillsammans. Jag kna inte se att hon saknat det och vi stimulerar henne rätt väl (anser vi iallafall =) ) men samtidigt måste ju en massa göras här hemma oxå så vi är inte värsta lekföräldrarna så fort hon är vaken, men är aktiva med henne mer eller mindre.
Vår dotter tycker det är väldigt kul med andra barn, men mest med de äldre och inte yngre eller jämnåriga. Din dotter är ju betydligt yngre och jag tror absolut att hon har det helt underbart tillsammans med dej, kan inte se att hon skulle ha ett direkt behov av att vara tillsammans med andra barn än. Men är svårt att avgöra då alla barn är olika. Sen är det ju en trevlig stund att gå och träffa andra, om ni nu inte har mkt av det i vardagen, kan ju även möta upp andra på lekplatser mm, fast det är kanske mer aktuellt när hon blivit äldre? För din del däremot kan det vara trevligt att träffa andra om du nu har ett behov av det och din dotter lär inte må dåligt av att hänga med till öppna förskolan =)
Vill även tillägga att jag arbetar vanligtvis i förskolan och tillhör dem som anser att de flesta barn upp till 3 år har det absolut bäst hemma med sina föräldrar och självklart träffa med andra, men föräldrarna ska vara huvudpersonerna =)
Babblade på en massa här, men ville dela med mej av mina tankar lite allmänt o hoppas du fick ut något av det =)