Vad duktiga föräldrar vi är! Vi lärde vår son gå när han var 9 månader! Varför gör inte ni andra det??
Ville bara komma med ett litet inlägg eftersom jag är så stolt över oss föräldrar som lärt vår son att gå nu när han endast fyllt 9 månader. Vi har varit konsekvensa o repeterat o tränat vid samma tidpunkter varje dag o sakta men säkert gav det resultat. Nu går han helt på egen hand!!
Och jag fattar inte varför andra föräldrar mesar så med sina barn och inte ger dem verktyg så de kan lära sig gå själva!?? Bara man är konsekvent o tydlig och inte ger upp så fixar det sig! Sluta inte försöka efter ett par dagar utan gör upp en plan och följ den! Bara man inte visar barnet att man gett upp, för då känner barnet såklart det o tänker "ja men jag kan inte gå själv" och så e det liksom kört.
Och varför ska man vänta med en sån grej när det faktiskt går att lära barnet bli självständigt snabbare?
Ett tips är också att man är tydlig med och signalerar när det är dags att börja träna på gåendet. Till exempel så kan man ta på en viss melodi varje gång så att barnet känner igen sig o vet vad som ska hända! Och efter träningen så kan man belöna barnet med extra kärlek så det känner att det är på väg åt rätt håll.
Tycker att föräldrar är alldeles för slappa med den här träningen o förlitar sig för mkt på barnets egen takt, jag menar, barn är barn, det är vi föräldrar som ska visa vägen!! Kämpa på! Jag kan gärna komma med tips och coaching!
Jag hoppas att ngn förstod tanken bakom mitt inlägg ;))