Barnen i klass 2 läser 1ans mattebok!? och flera av de ligger långt efter de andra
Mitt barn går i klass 2, han är duktig o intresserad av att lära sig allt som är nytt.
Jag har sedan ett tag undrat hur det kommer sig att barnen inte får någon matteläxa. Jag har frågat fröken om att få titta i matteboken som de använder i klassen men har fått nobben hittills. Barn en fick inte ta med boken hem!! Inte en enda gång.
Jag har efter mycket om och men lyckats "sno" åt mig en bok o skrev upp namn och nummer för att kunna beställa från nätet och jobba hemma med min son då han önskade det. Han gillar matte säger han.
När jag nu ska till att beställa boken ser jag till min förvåning att boken är avsädd för klass 1 vårterminen. Det finns tydligen en för vår- och en för höstterminen för varge årskurs upp till 3an. Min son går i 2an. Har inga matteläxor, ingen bok som han får ta med hem?? Jag blev minst sagt förbannad o ställde läraren till svars som då ursäktade sig med att vi "ni föräldrar skulle bara slarva bort boken och inte lämna tillbaka den dagen efter"
Jag berättade för alla i klassen om min upptäckt o då blev föräldrarna lika arga som jag. Igår fick vi äntligen hem boken.... vi skulle jobba fram till sidan 105 skrev läraren i veckobrevet. bara det att min son med flera ligger på sidan 55+- !?!!?? det är närmare 50 sidor att jobba hemma med ! Det är ohållbart vi är inne i mitten av oktober, hur ska dessa barn hinna med?? De borde dessutom vara långt inne i boken för 2or egentligen. Läraren låtsas som inget när vi frågar om det. barnen ska dessutom jobba i skolan med resterande sidor i boken.
Till saken hör att ingen av oss föräldrar fick veta att vårt barn skulle ligga efter i matte.. läraren lovordar alla barnen med hur duktiga de är.. men talen i boken är inte rättade!!!
vad skulle ni ha gjort? är detta rätt som läraren gör??