• Ninninn

Ska man ge upp efter 7 missfall?

Som rubriken lyder så har ja fått 7 st missfall i olika veckor, hur länge till ska man orka försöka? ja orkade inte efter 3:e gången men här sitter ja några missfall senare å säger samma sak! man vill ju så gärna fösöka igen för att man vill ju inget hellre än å få ett barn!

Ska försöka en gång till med prednislon, fragmin, trombyl och progesteron fungerar inte de så ska vi söka oss till England för immunologisk utredning!

Livet är så fruktansvärt orättvist å ja blir så ledsen över att de va just vi som blev dom utvalda i detta helvete!!   

• Svar på tråden Ska man ge upp efter 7 missfall?
  • ingensignatur

1ma, 8 missfall och 3 barn :) Ville bara ge dig lite hopp :D Lycka till <3

• Jag är bara jag

Nej,man ska inte ge upp. Man fortsätter envist,tar alla mediciner,hoppas på det bästa-och rätt som det är går det! Glad En medicin du inte nämnt är Levaxin-vad ligger ditt TSH på? Byta Fragminet mot annat? Folacin då?

• jelena2

Om man inte orkar mer - ja då gör man inte det och det är inget fel i det. Det måste man känna efter själv, det kan ingen annan svara på.
    Men har det inte gjorts nån missfallsutredning?? Det sägs ju att det görs efter tre missfall, fast jag vet att dte är svårt att få igenom det i Sverige.
    Jag skickade lite blod till Dr. Ole Kristianssen i Köpenhamn och så gjorde han en utredning (tycker Dr. Beer är lite för extrem med blodbyte och annat) och kom fram till att jag är dubbelt missfallsöverrepresenterad. Nu har ju du redan tagit en massa mediciner som inte hjälpt ändå...
    Önskar dig lycka till, oavsett vad du beslutar dig för.

• Ninninn

Jag har gjort 2 st utredningar först efter 3:ma men inget fel sen har jag gjort en utredning hos Lennart Blomqvist men inget fel där heller jag är SÅ frisk!!
    Tog TSH efter 2:ma men de var bra, har faktiskt ingen koll alls på vad de är för blod prover jag lämnar hela tiden, kanske borde ringa repro och be om å få mina journaler!

Tycker de e så tragiskt att svenska sjukvården inte kan nått om missfall, dom e väldigt bra på att hjälpa dom som inte blir gravida men dom med upprepade missfall har dom ingen aning om vad dom ska göra med förutom å göra en utredning som ALDRIG visar nått fel! nä utan man får åka till England å se om man har immunologiska orsaker till missfallen! att man ens ska behöva betala massa pengar för att få barn när de igentligen är helt gratis!

De kan inte vara slumpen så här många gånger nått är allvarligt fel å de kommer ja aldrig få veta här hemma i Sverige.    

Svar på tråden Ska man ge upp efter 7 missfall?