• Emma Lindgren

Har hört att man kan få hjälp efter gradivitet !

Jag har hört att man kan få hjälp om man är missnöjd efter gradiviteten. Men vet inte riktigt vart man ska vända sig. Jag är missnöjd med min kropp. Kan inte se mig själv i spegeln. Fettet bara dallrar . Har alltså kvar det lösa fettet från bebismagen. Och likaså brösten. Dom ser fördjävliga ut. 

Jag vill veta vart man ska vända sig och få råd  , någon som vet? 

• Svar på tråden Har hört att man kan få hjälp efter gradivitet !
  • pussgurkan86

fast brösten blir ju intee detsamma, tror man måste ha väldigt hängiga bröst för att få hjälp med dom. angående det lösa fettet vet jag inte men man borde kunna träna bort det.

• kellikopter

du menar för att operera bort det? tror också man måste försöka träna själv först  i så fall...

• MajaVira

Den enda hjälp du kan få från sjukvården är förmodligen någon form av terapi, det finns nog inget landsting som erbjuder skönhetsoperationer för att man är missnöjd med sin kropp efter en graviditet. Endast om man har stora fysiska besvär som svamp i hudveck, skavsår eller liknande kan det finnas möjlighet till operation - men inte ens då är det garanterat att man får hjälp.

Du får helt enkelt spara ihop pengar och gå till en privat plastikkirurg.

• La Lola
    MajaVira skrev 2011-10-19 15:19:06 följande:
    Den enda hjälp du kan få från sjukvården är förmodligen någon form av terapi, det finns nog inget landsting som erbjuder skönhetsoperationer för att man är missnöjd med sin kropp efter en graviditet. Endast om man har stora fysiska besvär som svamp i hudveck, skavsår eller liknande kan det finnas möjlighet till operation - men inte ens då är det garanterat att man får hjälp.

Du får helt enkelt spara ihop pengar och gå till en privat plastikkirurg.
    Precis.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • icelolly

Du kan få hjälp om du har medicinska besvär av det, då kan du vända dig till vårdcentralen för konsultation/bedömning. Är det bara kosmetiskt är det till en privat klinik du får vända dig.

Svar på tråden Har hört att man kan få hjälp efter gradivitet !