• fundersam3

Tänder på gång = feber och diarré ?

Finns säkert många trådar om detta men jag har inte tid att söka runt så jag gör en fråga ist 

När bebisar börjar få tänder kan dom då få feber och diarré ?
    Min dotter är 5 månader nu på måndag och hon har börjat bita på suga på sina fingrar väldigt mycket och dregglar som niagrafallet , igår fick hon lite feber itne alls mycket som högst var hon uppe i 38,5 och den har legat där i kring idag också och DIARRÉ så då undrar jag är de tänder på gång eller är det en vanlig sjuka ?
    Hon är ju pigg för övrigt, dock har ju ajg gått och dragit på mig halsfluss så men hon kan ju äta och har då inga problem med de så hon har då itne fått halsfluss än iaf och jag hoppas att hon inte får de heller !

Så de är ju  alternativen antingen tänder eller på g och bli sjuk vad tror ni ?  

• Svar på tråden Tänder på gång = feber och diarré ?
  • fundersam3
    fundersam3 skrev 2011-10-15 15:48:46 följande:
    Finns säkert många trådar om detta men jag har inte tid att söka runt så jag gör en fråga ist 

När bebisar börjar få tänder kan dom då få feber och diarré ?
    Min dotter är 5 månader nu på måndag och hon har börjat bita på suga på sina fingrar väldigt mycket och dregglar som niagrafallet , igår fick hon lite feber itne alls mycket som högst var hon uppe i 38,5 och den har legat där i kring idag också och DIARRÉ så då undrar jag är de tänder på gång eller är det en vanlig sjuka ?
    Hon är ju pigg för övrigt, dock har ju ajg gått och dragit på mig halsfluss så men hon kan ju äta och har då inga problem med de så hon har då itne fått halsfluss än iaf och jag hoppas att hon inte får de heller !

Så de är ju  alternativen antingen tänder eller på g och bli sjuk vad tror ni ?  
    Sorry min taskiga stavning men när man är stressad på tangenterna så går de emellanåt lite dåligt
  • Mandy1981

ja det kan absolut vara tänderna, min gör likadan fast inget feber än och inga tänder än heller. så får se när han tänker sätta igång med tänderna. Han biter jämt och dregglar som bara den.

• PTB

Min 3 åring har fått feber vid varje tandspricking och ibland även lite diaree och det är tydligen inte så ovanligt vad jag luskade ut när det var dom tiderna, 

• xXMaLoXx
    PTB skrev 2011-10-16 09:45:41 följande:
    Min 3 åring har fått feber vid varje tandspricking och ibland även lite diaree och det är tydligen inte så ovanligt vad jag luskade ut när det var dom tiderna, 
    Min son har iaf taskig mage vid tandsprickning, som förmodligen beror på den ökade salivproduktionen. Feber har han nog haft någon gång också. Men det sägs ju att det oftast handlar om en infektion i kroppen, och att tänderna liksom passar på att röra på sig då, eftersom de gärna rör på sig när du har högre kroppstemp. Nu kan de ju givetvis växa ändå....men mer än att de passar på när de är lite krassliga.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • PTB

ska bli intressant och se hur min minsting får sina tänder han är bara 10 dagar idag så hoppas att han inte får febertoppar  varje ggn som sin storebror det var hemskt att hämta från dagis varje ggn ifa det skulle vara ngt mer än "bara" tänder på G

Svar på tråden Tänder på gång = feber och diarré ?