ninaa2 skrev 2011-10-14 20:28:09 följande:
usagichan
Det är många frågor som kommer upp just nu. Samtidigt som jag vill fortsätta mina studier så vill jag ha mitt barns bästa också. Hur kommer det att gå med amningen om du ska gå i skolan? Det känns som att jag är lika okunnig som min man när det gäller att ta han om två.-tredagarsgammal bebis. Det är mitt första barn och jag har aldrig ens hållit i en nyfödd. Det är det som gör mig nervös, och jag är rädd att barnet får kolik om h"n direkt får mjölkersättning. Som sagt, är det många frågor som kommer upp just nu och som jag vill hitta svar på innan bebben kommer.
Lena
Just nu lägger jag ner 5 timmar åt hemmapluggandet och ca 3 timmars föreläsningar om dagen. Jag kommer att ha 10 veckor kvar efter BF
Jag har införskaffat pump och flaskor. När jag är iväg ger sambon bröstmjölk i flaska och när jag är hemma ammar jag (om allt vill fungera som det ska).
Din barn kan fortfarande få det bästa även om du pluggar. Om det både är dit och din sambos första barn, ligger ni samma nivå då? Eller litar du inte på din sambo?
Det är bara du som vet hur din kurs ser ut, men kolla upp hur mycket du måste vara på plats i skolan (föreläsningar är ju frivilliga). Prata med dina lärare om hur kursen kommer se ut. Det bästa man kan göra är att kolla upp så mycket som möjligt så det inte dyker upp en massa extra arbete sedan som du missat.
Jag och min sambo bestämde tidigt för han skulle vara hemma och jag plugga. Jag har varit inställd på det länge och hunnit förbereda mig.