• ono

Hjalp med att soka sina rotter

Behover du hjalp att hitta dina rotter som adopterad fran Colombia? Nu som vuxen adopterad till Sverige bor jag i langa perioder i Colombia.  Jag har dubbelt medborgarskap, sveskt och colombianskt. Jag arbetar som personlig guide for adopterade som behover hjalp att hitta sina rotter. nordwallin@hotmail.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-14 17:36
    email: jnordwallin@hotmail.com

• Svar på tråden Hjalp med att soka sina rotter
  • Juvina

Har länge tänkt på det. Hur mkt behöver man veta om sina biologiska föräldrar tex gör att kunna söka?

• ono

Hej Juvina. Jag trot att alla adopterade forr eller senare vill soka upp sina rotter. eller at minstane resa till landet dar man ar fodd. Alla bortdopterade barn fran Colombia finns i ett registerarkiv pa adoptionscentralen i Bogota. Dar finns ett dukment om dej. Dar finns uppgifter om  var i landet du ar fodd. Som adopter fran Colombia till andra lander frantogs inte bort det colobianska medborgarskpet. Enligt colobianskt lag fran 1970. Det vill saga att man som bortadopterad fran Colombia har man ett vilande medborgarskap om vill ateruppta det. Mkt vanliga halsningar John.  jnordwallin@hotmail.com

Svar på tråden Hjalp med att soka sina rotter