• misterb

Flaskmatning på natten?

Hej!

Hur gör ni med detta?

Vi ammar men skall försöka avlasta lite ibland vid nattmatning.

Det känns så struligt att gå upp när han vaknar, dra igång mikron, försöka få rätt värme o sen ge honom mat. Då känns det som det kan ha hänt ganska mkt under denna tid?

Gissar att det ej går att hålla ersättning varmt i x antal timmar i tex ugn el nått sånt?

Ge mig ett smart tips!   :)

mvh

• Svar på tråden Flaskmatning på natten?
  • Micki

Ha en termos med varmt vatten och en med kallt brevid sängen så är det bara att blanda till lagom varm ersättning

♥ Amanda 090331♥Philip 110204 ♥
  • Mariaaa

Jag har turen att min dotter vill ha rumstempurerat vatten :) så har två flaskor med färdig kokat vatten bredvid mig och så slänger jag i pulvret fort som fan när hon vaknar och ger det, sen somnar vi om :)

• aaiva88

När vår son åt ersättning så löste vi det på natten genom att ha en tetra med färdigblandad ersättning och en flaska vid sängen, då va det bara att öppna tetran och hälla ner i flaskan - klart! Sen gillar ju inte alla barn ljummen/lite kallare ersättning men vår son accepterade det. Du kan ju prova?

• Snösparv

Fast jag tyckte inte det var så besvärligt. Sen är det väl inte hela världen om man får gå upp för sin bebis skull en stund? Man kan förenkla för sig genom att ha mätt upp kallt (kokt) vatten i flaska i kylen och rätt mängd pulver i en liten burk, bara att skaka ihop efter att man micrat vattnet.

Man kan också använda tetra, mät upp färdigt och micra sen.

Tog inte lång tid  för oss att värma på, man lär sig snabbt hur många sek som behövs för en viss mängd.

• Fiabus

Vi fyller vattenkokaren m vatten på kvällen, ställer fram flaska å pulver i doserare på köksbänken. Sen är det bara att gå upp på natten å sätta igång vattenkokaren på 40 grader å skaka flaskan

• Melnics mamma

vi satte upp vattenkokaren i vårt rum. Kokade upp vatten när vi gick å la oss. Ibland var vattnet lagom varm när lillkillen vakna om inte så värmde vi bara upp vattnet i vattenkokaren igen å så hade vi en vällingdosserare med färdig uppmätt ersättning

• Fiabus

Maten klar på 10 sekunder!!

• marla333

visst är det jobbigt om man ska gå upp och hålla på att måtta och värma flera gånger om natten!

sen kom vi på att vi kokade vatten, lät de svalna till lagom varmt (eller nu så häller vi i kallvatten) och häller i en termos. sen så gör jag iordning flaskor med pulver i och radar upp allt på en bricka och har i sovrummet. när det är matdags är det bara att hälla vattnet från termosen i flaskan med pulver och skaka.  

det underlättar att göra allt iordning på kvällen, så det blir så lite bök som möjligt på natten.

hoppas det går bra!    

• Muslimska mamman

Koka vatten och ha på termos under natten. Det håller hela natten igenom.

• misterb

stort tack för alla tips!!

mvh

• sarsparis

Vatten i termos och vällingdoserare, jag behöver inte ens lämna sängen på nattenSkrattande

Svar på tråden Flaskmatning på natten?