• Måne

Progynon

Enligt läkaren ska man äta Progynon innan ET och upp till vecka 12 om man blir gravid. Men jag läste i bipacksedeln att Progynon inte ska användas om du är gravid. Tacksam om någon kan förklarar denna motsägelsefulla information.

• Svar på tråden Progynon
  • blåklint65

Hej!

Såg att det var längesedan du ställde din fråga så du har förmodligen fått svar redan. Men jag undrar om det kan vara så att du menar progesteron? För dem ska man äta fram till 12 grav.veckan.

Hejhej 

• Måne

Hej semlamaräng!

Tack för ditt inlägg!

Jag menar östrogen tabletter (Progynon) som man ska ta till vecka 12.

• shanta

Hej!
    På min klinik ska jag ta progesteron och progynon  i 70 dar  från testdagen. Jag har gjort min ÄD i Barcelona.
    Progynon användas för olika behandlingar och i detta fall användas det för att embroyn ska fästa i livmodern.
    Hoppas att jag kunde hjälpa dig.

• villsågärna38

Man tar alltid östrogen vid ÄD, det är en förutsättning för att lyckas. Du behöver inte bry dig om vad som står på förpackningen, det är andra regler som gäller när man gör ÄD.

• villsågärna38

Jag tog 4x2 mg sist jag tog progynon. Senaste tre försöken har jag tagit Estradot-plåster istället, har funkat mkt bättre för mig. Fick max 8-9 mm slemhinna av progynon medan jag hade 11 mm sista försöket med Estradot. Jag tar förmodligen inte upp östrogen så bra i tarmen, är tydligen inte alla som gör det.  Mått oerhört mkt bättre av plåster också eftersom dosen blir så jämnt fördelad över dygnet.

• Annettiz

Jag har tagit progynon 4x dag sedan nån vecka innan ÄD. Började med progesteron 2 dagar innan insättningen. Ska snart testa mig, men om det är positivt så ska jag fortsätta till 10-11,e graviditetsveckan vad jag förstår.

• Annettiz

Apropå progesteron, är det många som fått "gravid-symtom" av dom?

• Zinfandel

Tack för svar om Progynon!

Annettiz skrev 2011-11-21 12:48:25 följande:
    Apropå progesteron, är det många som fått "gravid-symtom" av dom?
    Progesteron är ett hormon som kroppen tillverkar vid graviditet så att tillsätta Prog ger dessvärre gravidsymtom och jag brukar få samtliga... Skrikandes

• Annettiz
    Zinfandel skrev 2011-11-21 13:27:07 följande:
    Tack för svar om Progynon!Progesteron är ett hormon som kroppen tillverkar vid graviditet så att tillsätta Prog ger dessvärre gravidsymtom och jag brukar få samtliga... Skrikandes

vad för symtom har du då fått? Förrutom illamående och mensvärk, för de symtomen räknar jag helt till progesteronet :)
  • Zinfandel
    Annettiz skrev 2011-11-24 14:44:19 följande:
    vad för symtom har du då fått? Förrutom illamående och mensvärk, för de symtomen räknar jag helt till progesteronet :)
    Ja och molvärk och trötthet och ont i brösten och lite yr och kissar på nätterna och drag i ljumskarna osv osv...... 
Svar på tråden Progynon