• luckyd

PCO, Pergotime, Ovitrelle, Insemination... Hjälp?!

Sitter med en ask Pergotime i handen.. Ska prova för första gången, ska detta funka nu tro?!

Jag och min man har försökt på egen hand i en massa år och i ca 1 år med hjälp ifrån klinik. Hittills har det varit en massa utredningar som nu slutligen visat att min har bra simmare och jag har PCO.

Vi har gjort en insemination endast stimulerat med Ovitrelle spruta, ett spontanförsök med Ovtrelle spruta då de tydligen glömt av att "sätta mig på" Pergo förra månaden.

Nu ska jag få börja med Pergotime och insemineras denna månaden om allt går som det ska! Jag börjar min Pergo-kur på lördag - SNÄLLA håll tummarna för att det är vår tur nu!!

Man slungas evrkligen mellan hopp och förtvivlan när man är i den här sitsen - upp som en sol ena dagen för att nästa falla ner som en pannkaka!!

Dela gärna med er av erfarenheter av Pergo-behandling & insemination!! Någon som lyckats?!

http://fallmanna.blogspot.com/

• Svar på tråden PCO, Pergotime, Ovitrelle, Insemination... Hjälp?!
  • DochF

Med vårt första barn använde vi pergotime, fick utslag och två mogna ägg. Gjorde insemination... Blev inget :( men fick snabbt byta till sprutor istället. Första försöker gick det :) en liten underbar kille fick vi. När lillkillen var 10 månader mådde jag sjuk dåligt... Spydde som tusan. Jodå.... På egen hand var nr 2 på gång :) nu är vi gravida med nr 3, på egen hand. Mirakel sker.... så kämpa på!!!! All lycka till er!!

• luckyd

Härligt att höra!!! Hoppas lyckan smittar av sig lite grann!! Flört

• prinsessan84

Jätte dum fråga kanske... Men varför gör man insemination om simmarna är bra? Försöker själv nu med pergo plus ovitrelle men vi har ju sex... Nåt som ökar chanserna? :)

• apricos

Jag och min man försökte jätte länge att bli med barn utan resultat. Efter att träffat en bra läkare som skrev ut pergotime + ovitrelle (jag har PCO) blev jag gravid på första försöket.

Tyvärr blev det missfall, men efter första mensen gjorde tog jag en ny kur och även den tog sig. Så för mig hjälpte det två av två gånger.

• greeneyes

För mig funkade pergo+ägglossningsspruta - har en 5åring nu läs gärna i min blogg om du vill veta mer. Lycka till!

• Hjärtefröjd
    prinsessan84 skrev 2011-11-09 14:43:27 följande:
    Jätte dum fråga kanske... Men varför gör man insemination om simmarna är bra? Försöker själv nu med pergo plus ovitrelle men vi har ju sex... Nåt som ökar chanserna? :)
    Insemination ökar chanserna eftersom spermierna "tvättas" och bara de bästa återförs. Dessutom kommer spermierna "högre upp" vid insemination och även det ska tydligen vara en fördel.
Svar på tråden PCO, Pergotime, Ovitrelle, Insemination... Hjälp?!