• Den lilla M

Vilken dag i cykeln började ni med Clomid/Pergotime?

Jag har alltid fått rekomenderat av mina gynekologer att man börja med Clomid på dag 5 till dag 9. Men sen efter att ha kollat på nätet så ser jag att man i många andra länder (usa, england, tyskland, grekland osv) börjar på dag 3 till dag 7 eller 2 till 7. Så nu undrar jag vilken dag har ni börjat på när ni har tagit clomid/ pergotime?

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken dag i cykeln började ni med Clomid/Pergotime?
  • Irmeline

Röstade på dag 3, eftersom det var den cykeln jag lyckades :)
    Första cykeln började jag dag 5 som de sa, men eftersom jag ändå inte fick ÄL förrän dag 19 så tänkte jag att det inte skadade att börja lite tidigare..
    Dag 3 verkar de köra på andra ställen så jag prövade det. Ett litet guldägg lossade, som blev guldklimpen som sparkar i magen just nu Flört

• Den lilla M

irmelie: grattis till guldklimp i magen   !! ja det verkar vara lite högre graviditets procent på dem som börjar på dag 3. Tack för din röst!!

• Den lilla M

mailade en amerikans ob gyn och frågade om skillnaden mellan att börja på dag 2/3 eller dag 5. Han svarade att desto tidigare man börjar desto fler ägg utvecklas (så fler ägg lossnar) men börjar man på dag 5 så mognar färre ägg och oftast är det bara ett som lossnar men det blir då utav bättre kvalitet.
    Så har har man redan egen ÄL av bra kvalite och vill öka chanserna att bli gravid  och boosta sin egen ÄL (dock med risk för att få tvillingar/trillingar) så ska man börja på dag 2 eller 3. Har man dock ingen egen ÄL eller lite sämre ägg så ska man börja på dag 5 eller 6.

• delih

Jag fick börja på dag 4 jag, verkar jag vara ensam om. :)

• Den lilla M

delih: ja fast jag har sett andra förr som börjat på dag 4.. håller tummarna för ett plus för dig!!

• delih
    Den lilla M skrev 2011-10-16 20:44:49 följande:
    delih: ja fast jag har sett andra förr som börjat på dag 4.. håller tummarna för ett plus för dig!!
    Okej, lite skönt att höra faktiskt :p  Tack!! :D
  • Sarah 12

Jag tog dag 2 undrar, är det bara 10 tabletter alla för? Det skulle räcka för 3 månader?

• Greta 25

Ska man bara ta clomid under mensen?

Om man köper 10 tabletter hur ska det räcka i 3 månader?

• Yarrow
    Den lilla M skrev 2011-10-13 10:07:13 följande:

mailade en amerikans ob gyn och frågade om skillnaden mellan att börja på dag 2/3 eller dag 5. Han svarade att desto tidigare man börjar desto fler ägg utvecklas (så fler ägg lossnar) men börjar man på dag 5 så mognar färre ägg och oftast är det bara ett som lossnar men det blir då utav bättre kvalitet.

Så har har man redan egen ÄL av bra kvalite och vill öka chanserna att bli gravid  och boosta sin egen ÄL (dock med risk för att få tvillingar/trillingar) så ska man börja på dag 2 eller 3. Har man dock ingen egen ÄL eller lite sämre ägg så ska man börja på dag 5 eller 6.

Tänkte att jag använde pergotime i 5 år och över 15 behandlingar varav många dubbel.. Och jag hade ingen aning om detta fast jag undrat! !

Började alla mina behandlingar på dag 5, har ingen naturlig ägglossning (hade, är gravid med nr 3 nu som kom till utan)
Svar på tråden Vilken dag i cykeln började ni med Clomid/Pergotime?