• Fru xx

Vi 35+ som är ofrivilligt barnlösa och kämpar på!

Halloj! Jag är en gift kvinna, 36 år, som är ofrivilligt barnlös. Vi har försökt få barn i över fyra år men har aldrig sett ett plus. Vi har genomgått utredning och provat lite av varje i behandlingsdjungeln. Har gjort 6 ICSI med egna ägg och mannens spermier. Har även gjort 6 inseminationer med donerade spermier, några helt ostimulerade försök och några med stimulering med Pergotime. Nu köar vi för äggdonation men fortsätter med donatorinsemination under väntetiden. Jag antar att jag inte är helt ensam om att vara ofrivilligt barnlös och kämpande, finns det några som vill snacka och älta lite här inne och följas åt på den här resan mot ett efterlängtat barn?

• Svar på tråden Vi 35+ som är ofrivilligt barnlösa och kämpar på!
  • puttelina89

bor ni i sthlm? jag letar par att donera ägg till

• Fru xx

Hej Puttelina! Fantastiskt stort av dig att du vill donera ägg! Jag tror inte att man får donera till ett specifikt par. De som känner någon som vill donera kan få gå före i kön men då gör man så kallad korsdonation, så det blir någon annan som får äggen från den donatorn som man känner medan man själv i sin tur får ägg från en helt okänd donator. Barnet har sedan rätt att få reda på vem som är donator när barnet blir myndigt. Vi bor inte Stockholm, utan Skåne. Kontakta sjukvården i Sthlm och berätta att du vill donera ägg.

• puttelina89

man får hitta ett eget par om man vill eller donera till kön. jag har redan pratat me sjukhus i sthlm och sa att om jag inte hittar ett par själv så donerar jag till kön. synd att ni inte bor i sthlm

Svar på tråden Vi 35+ som är ofrivilligt barnlösa och kämpar på!