• Cilia74

Ni som vet att ni haft kemiska graviditeter, HJÄLP mig med info!

Det kan vara det som händer mig. Massor av symptom och allt va bra, positivt gravtest BIM-6 med ditaltest.
    Fem dagar senare är det negativt och nu antar jag att det är en kemisk grav.
    Dock så behöver jag hjälp med symptom!!!!! Har ingen blödning. Bim kan vara allt från i lördags till idag eller imorgon (varierande cykler)...
    Gyn kliar sig i huvudet och tycker Hcg borde synas även om det var missfall.
    Jag blir knäpp...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-10 21:45
    Var otydlig kanske, första testet som var positivt var CBdigital....

• Svar på tråden Ni som vet att ni haft kemiska graviditeter, HJÄLP mig med info!
  • Pimpinellan

Kemiska graviditeter är jättevanligt-75% av alla påbörjade graviditeter slutar i "missfall" runt när mensen kommer. Om man inte testat plus eller haft gravsymtom vet de allra flesta inte om att de varit "gravida". Men om du inte blöder kan du ju inget tvärsäkert säga än,bara vänta och se. Att testen visar olika betyder egentligen ingenting-kan bero på testens känslighet, när du testade och när du kissade sist. Måste inte betyda m.f.

• Cilia74

Hej gulle....jag tror tyvärr det även om jag vill rulla in mig i dina härliga hoppfulla meningar.
    Alla min alltid lika tydliga tecken har avstannat. Nu har jag gjort totalt 8 negativa gravtester och iof väntar vi på blodprov. Det kan dock visa att jag är med HCG, men jag tror att det är på väg ner om det nu ligger lågt men för en vecka sen precis hade jag över 25 (eftersom CBdigital hittade halten).

Men det är ju som du säger, och oftast märker vi inte ens kemisk grav. Jag har gråtit klar nu, varit ynklig och jättledsen och känt mig lurad.Det känns tomt.
    MEN! Nu ska jag blicka framåt. Nu har jag en del mammografi och röntgen på knän som jag behövt skjuta upp annars, och invänta mens. Nu ska jag börja äta bra och träna mer, så den här mammakroppen får en bra utrustning.

Vet du om det är svårt att få tillbaka mensen? Är det svårt att bli gravid efter detta väldigt odramatiska sätt att "förlora sin graviditet" på? Eller är det som min syster tror; "nu är kroppen beredd på graviditet, nu kommer det gå bättre!...?

TACK!! För svar!!!!!!!!!{#emotions_dlg.flower}

äh jag är ju inte gravid så jag skickar oss varsina sånna här;SkålSkål

• Pimpinellan

Jag brukar inte ge upp hoppet förrän den röda damen sjungit tydligt-och det trots så många års försök!- men om du känner att det är kört ska jag inte säga emot. FlörtBara hålla en halv tumme. {#emotions_dlg.flower} 
    Jag har fått  mina "missfall" runt mensen och äl har kommit som vanligt. Det blir vare sig lättare eller svårare att bli gravid efter nåt sånt här för det är som sagt jättevanligt. Märkte mina på allehanda symtom inkl. tydliga missfallsymtom.
    "Bara" ta nya tag och inte ge sig. Glad

• Cilia74

Tack snälla Piminellan!
    Det hjälper mycket att läsa ditt inlägg!

Kram kram!

• Pimpinellan
    Cilia74 skrev 2011-10-11 21:21:31 följande:
    Tack snälla Piminellan!
    Det hjälper mycket att läsa ditt inlägg!

Kram kram!
    Då har jag bidragit med nåt gott då! Kram!
  • Cilia74

Ingen mens ännu.... så ledsen. Då antar jag att ÄL också uteblir just nu.
    Känner mig svullen i magen, molvärk och allt. Vet att jag inte är gravid längre, önskar sååååååååå att jag inte hade kollat grav så tidigt, att jag inte vetat om mitt plus som blev neg.

vill få tillbaka min mens.

LEDSEN!!!!!!!!!!!!Gråter

Svar på tråden Ni som vet att ni haft kemiska graviditeter, HJÄLP mig med info!