• K15

Bästa sättet att flytta alla grejer från England till Sverige?

Hejsan!

Jag ska flytta med min familj till Sverige efter 10 ar i England. Jag soker overallt efter tips om vad andra har funnit som basta och billigaste sattet att fa over alla saker! 

Flyttfirma, sea container eller kora sjalv?
    Vilka firmor har ni anvant?   
    Kostnad?

Vi flyttar Manchester-Uppsala, men alla rutter UK-Sve ar av intresse. 

Snalla, alla tips ar sa valkomna!     

• Svar på tråden Bästa sättet att flytta alla grejer från England till Sverige?
  • K15

Hej Tompatiger,

Tack for ditt svar!

Hur ordnade ni med det? Hyrde ni containern separat, och sen kontaktade BA? Eller ordnade nan firma allt at er?

Hur stor var containern? Och om du inte har ngt emot att jag fragar, men hur mycket kostade det?      

• tompatiger

Det var min HR avdelning, den fel som håller på med global mobility som ordnade det.

Kan kolla

• Ruby

Just nu ligger sajten nere (funkar igen i mitten av veckan förhoppningsvis) men kolla annars mumsinsweden.com för att på tips. Vet att det diskuterats där. Vet inte om det finns sådan info på thelocal också kanske. MIS kan också rekommenderas om du har barn vill träffa andra föräldrar från bl.a. UK.

Lycka till med flytten och att komma in i det svenska samhället (igen)!

• K15

Tack Ruby, jag ska kolla dar.

Tompatiger - jag lyckades hitta info pa BA websida, men de dealar inte med privatpersoner langre :(

• Vaniljkex

Vi har anvant Expect Move flera ganger nar vi har behovt skeppa mindre mangder fran London till vart sommarstalle i Skane. Det har blivit dyrare sedan vi gjorde det forsta gangen 2006, sa jag vet inte om det ar prisvart for er, men jag har varit nojd med dem varje gang aven om de ar lite administrativt struliga, sa det kan vara vart att kolla. De har transporter till Sverige varje vecka.

• Thedrjohn

Jag tror att det billigaste är att hyra bil och köra själv om man själv eller någon man känner har körkort för lastbil. Vi använde en svensk firma för att flytta från Uppsala till Canterbury och det kostade nästan 85.000, inkl. 3 månaders förvaring dock. Företaget betalade. Sen dess har jag flyttat inom UK och frågade för skojs skull den engelska flyttfirma vad en flytt med grejer från en stor villa skulle kosta och det rörde sig om 30-40 tusen.

Svar på tråden Bästa sättet att flytta alla grejer från England till Sverige?