• Pineapple

Aldrig helt positivt på Testlagrets test?

Har i två månader testat med testlagrets ägglossningstest. Ingen av månaderna har jag fått teststreck lika starka eller starkare än kontrollstrecket. Stegring har jag definitivt fått och det har sammanfallit med de dagar som jag trott att det varit ägglossning (annorlunda flytningar etc). Vi har försökt i 9 månader nu och inget plus än (har två barn sen tidigare med samma man och de kom på första försöket).
    Kan det vara så att jag helt enkelt inte har ägglossning längre trots viss stegring och regelbunden mens eller är det bara "otur" att det inte funkat än och att man visst kan ha ägglossning trots att det inte blivit helt fullt utslag?

• Svar på tråden Aldrig helt positivt på Testlagrets test?
  • isis bianco

Så har jag också det men jag har varit på utredning och vul och blodprover visar helt normala ägglossningar. Jag får tydlig stegring, men väldigt sällan blir det helt positivt.
    Nog ganska vanligt, så kör du på stegringen som positiv tycker jag Annars kontakta nån privat gyn om du känner dig orolig.

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • Pineapple

Tack martini. Har ju som sagt haft andra tecken på ÄL så jag har ju trott att det fanns där men ville kolla med stickorna också eftersom det har tagit betydligt längre tid den här gången än tidigare men vi kanske bara har haft tur då.

Så jag gillar läget ett tag till och om det inte funkat till jul ringer jag gyn och ber om lite hjälp.

Svar på tråden Aldrig helt positivt på Testlagrets test?