• auroura

    snabbat svar ang. flytande margarin.

    Jag tänkte baka men har bara flytande margarin hemma, jag ska ha 200g smör enligt receptet, hur mycket motsvarar det i flytande margarin.
    Är det så enkelt som att väga upp 200 gram av det flytande?
    Någon som vet ??


    Älskar min underbara Nattis över allt annat.
  • Svar på tråden snabbat svar ang. flytande margarin.
  • LilaRos

    De brukar väl stå på flaskan? Har för mig att 1dl motsvarar 90g.. Men väg du :)

  • auroura

    Det står inte på flaskan och det är bara uppmätt i ml på flaskans sida.

    Men jag höftar och tar 2 dl, TACK!


    Älskar min underbara Nattis över allt annat.
  • Frontline
    Betty Boop skrev 2011-10-09 14:10:50 följande:
    1 dl = 100 gr
    Fel 1 dl = 90 gr

    För att få 200 gr så är det 2 dl och nästan 2 msk i smält form...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Betty Boop
    Frontline skrev 2011-10-09 14:44:09 följande:
    Fel 1 dl = 90 gr

    För att få 200 gr så är det 2 dl och nästan 2 msk i smält form...
    Eh, nej, det är inte fel! Det står så (1 dl = 100gr) på min flaska (Arla)! Det står samma på Flytande Milda som jag använde förut! Jag har kört på de måtten i 10 år och det har alltid funkat bra.

     
  • Frontline
    Betty Boop skrev 2011-10-09 14:59:25 följande:
    Eh, nej, det är inte fel! Det står så (1 dl = 100gr) på min flaska (Arla)! Det står samma på Flytande Milda som jag använde förut! Jag har kört på de måtten i 10 år och det har alltid funkat bra.

     


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Betty Boop
    Frontline skrev 2011-10-09 16:18:20 följande:

     


    Que??? Tack för dumförklaringen! Jag både undervisar i hemkunskap och kan dessutom läsa på min egen flaska!

    SMÄLT margarin har inget med TS fråga att göra! Hon pratar om FLYTANDE margarin på flaska och det är det jag har svarat på. Flytande och smält margarin är inte samma sak. 

    Kolla denna länk och läs längst ner under bakning!
     http://www.milda.se/Hem/Sortiment/Mat_Bak/Milda-flytande-margarin/tabid/4172/Default.aspx
  • Luna777
    Betty Boop skrev 2011-10-09 17:01:45 följande:
    Que??? Tack för dumförklaringen! Jag både undervisar i hemkunskap och kan dessutom läsa på min egen flaska!

    SMÄLT margarin har inget med TS fråga att göra! Hon pratar om FLYTANDE margarin på flaska och det är det jag har svarat på. Flytande och smält margarin är inte samma sak. 

    Kolla denna länk och läs längst ner under bakning!
     www.milda.se/Hem/Sortiment/Mat_Bak/Milda-flyt...

    på min milda culiness står det att de ä 90g/1dl men de kan ju vara olika från flytande å flytande?...
  • Akela05

    Jag skulle aldrig välja margarin, utan smör inget bak...

  • Luna777
    Akela05 skrev 2011-10-09 17:28:57 följande:
    Jag skulle aldrig välja margarin, utan smör inget bak...

    Jag kör nästan bara med margarin då lillan ä komjölksproteinallergisk.. !!
  • Betty Boop
    Luna777 skrev 2011-10-09 17:28:50 följande:
    på min milda culiness står det att de ä 90g/1dl men de kan ju vara olika från flytande å flytande?...
    Visst kan det vara olika på olika flytande. Men är det rent smör/margarin så bör det vara lika oavsett märket. Milda culiness är väl inte bara margarin? Jag tror att det är blandat med någon olja också. Då kan det ju vara andra mått.
  • Luna777
    Betty Boop skrev 2011-10-09 17:37:14 följande:
    Visst kan det vara olika på olika flytande. Men är det rent smör/margarin så bör det vara lika oavsett märket. Milda culiness är väl inte bara margarin? Jag tror att det är blandat med någon olja också. Då kan det ju vara andra mått.

    precis.. de innehåller ingen mjölk  alltså helt vegetabilisk.. så de kan vara därför..
Svar på tråden snabbat svar ang. flytande margarin.