• Starelli

Förslag på dekoration ( dop )

Vi ska snart ha dop för vår älskade dötter jag har fixat korten som ska iväg på måndag men jag vet inte hur jag ska dekorera på borden och lokalen. Har ni några förslag?

• Svar på tråden Förslag på dekoration ( dop )
  • Starelli

Fija m 2 pojkar skrev 2011-10-10 18:24:41 följande:
    Vi har dop i helgen och ska dekorera med höstlov och kastanjer!

har du några förslag om man ska ha vinter tema?
  • icelolly
    Starelli skrev 2011-10-11 22:02:09 följande:
    Vitt och silver..? Ger lite frostig vintrig känsla tycker jag. Vita blommor med silverfärgade detaljer, värmeljushållare t ex... Jag är ingen fena på att komma på sådana här saker men vet hur jag vill att det skall se ut
  • Kissekatt
    Starelli skrev 2011-10-11 22:02:09 följande:
    Det finns "fusksnö" att köpa. Inte så'n man sparyar på utan sådan man kan lägga på borden som små snödrivor i mitten av bordet kanske. små glittrande snöstjärnor på det, och så kanske vita hyacinter.

När det gäller fusksnön....ja, man kan köpa den dyrt eller så kan man stoppa i en blöja i vatten och peta ut fyllningen. och använda. Det är samma material fast för en bråkdel av pengarna Om man nu vill använda blöjinnehåll på borden.....
  • tel005

Tycker de här är jättesöta! Vi hade sådana på vårt dop. De var dessutom uppskattade av alla barn som kunde ta med sig en liten ängel hem. Det var lätt att skära skåror i marängerna och sätta i änglarna. Glad

• Isalel

Tips som jag sett i en annan tråd, Ikea har en panelgardin för 29 kr( tror jag) som fungerar som en snygg och lite lyxig löpare!!

• Camilla D

Vi beställde jättefina servetter med babyfotavtryck, namn och dopdatum på. Både fint, personligt och uppskattat!
    Om ni orkar kan ni ha vit pappersduk på borden och sen ta rosa färg under hennes fötter och "gå" med henne i mitten av bordet så det blir hennes rosa fotavtryck på duken. Personligt och gulligt.

• Starelli

Ohhhh tack för all tips, mera önskas :) då det kommer närmare 80 personer så vill jag verkligen att det ska se bra ut :)

• Frambuesa

skålar med vatten, näckrosor och flytande ljus i  tycker jag är fint, det planerar jag ha på min kommande dotters dop..

• joojoo

Vi hade servetterna vikta som små skjortor där vi även satt på en liten rosett av sidenband. Dukar, ljus och servetter ton i ton och sedan enkla blommor. Typ en blomma i en vas. Då vi hade namngivning hade vi också ett programblad (vikt A4) i samma färg.

• Pyttismamman

Vi hade enkla genomskinliga ljuskoppar från ikea  som vi la lite sisaltrassel (heter det så?) i och så i med en väl utslagen ros med väldigt kort stjälk. Rosen täckte nästan hela ljuskoppen men lite trassel stack ut under rosen. Enkelt, snyggt och lätt att göra många av om man har många bord.

• Cynara

Så här gjorde vi, funkar ju med andra färger med.

De vita dukarna är lakan köpta på IKEA för 19.- st, sen e den vanligt presentpapper som löpare och små nallar & hjärtan som jag stansat ut i vitt och rött.
    Noomi 2011-06-21
  • Fija m 2 pojkar

Jag har varit på vinterdop där de bjöd på saffransbullar som var uttryckta i babyfotsform (alltså pepparkaksform som var som en babyfot) med russin som "naglar". Väldigt gulligt!

• Starelli

Ohhh vad snyggt du har gjort det. Och spresent papper istället för dyr duk var ju en smart tips :)

Svar på tråden Förslag på dekoration ( dop )