• alexander2011

Nån som vet om flaskan är för ersättning eller välling?

Fanns bara denna inne i våran affär men det står ingenting om det är för välling eller om den går lika bra till ersättning. när jag jämför med mams nappar så är nr2 storlekens hål lika stor som denna och det är för ersättning men när jag jämnför med esskas nappar till flaskan så är denna nappflaskans napp lika stor som napparna till välling.

Min lilla grabb på 7 veckor verkar vilja ha maten lite snabbare, tänkte pröva en med större hål. vågar jag använda denna? 
  • Svar på tråden Nån som vet om flaskan är för ersättning eller välling?
  • emme 86

Det spelar ingen roll vad du har i flaskan, det är hålet på nappen som spelar roll.
    Prova du med 2:an, går de för fort så gör de o då är de bara o byta till en mindre.

• alexander2011
    emme 86 skrev 2011-10-08 20:14:33 följande:

Det spelar ingen roll vad du har i flaskan, det är hålet på nappen som spelar roll.
    Prova du med 2:an, går de för fort så gör de o då är de bara o byta till en mindre.

till denna verkar det inte finnas mindre utan bara större..är rädd för att han sätter i helsen. var med om det en annan dag o det var inte roligt..höll på o få panik
  • emme 86

Men det finns ju flera olika märken på napparna i olika storlekar.
    Ja tycker att du skall testa o går de inte så gör de inte. Att bebisarna sätter i halsen är vanligt, de gör dem även vid amning o är inget farligt sålänge du får upp bebisen i upprätt läge så Han/hon kan hosta upp.

• ELLEoClara

Nappen som följer med är storlek N som normal.
    Vi använde storlek L som i liten till ersättning. Finns att köpa separat till för 10 -20 kr.

Det är alltid storlek N som följer med esskas flaskor, sen får man köpa till den nappen man vill ha. 

• Starelli

Kan rekommendera Dr browns flaskor som du kan köpa på babyproffsen och de flesta baby affärer. De släpper inte in luft i bebisens mage funkar hur bra som helst för oss. Vi använder storlek 2 föt vår 9 veckors dötter hon gillar oxå äta lite fortare

• krakel

Jo men det finns visst mindre tom olika form. Kula eller en mer platt variant. Litet mellan o stort hål sen skåra för välling. Gå in på Esaias hemsida där står det nog.

• alexander2011
    ELLEoClara skrev 2011-10-08 20:40:19 följande:
    Nappen som följer med är storlek N som normal.
    Vi använde storlek L som i liten till ersättning. Finns att köpa separat till för 10 -20 kr.

Det är alltid storlek N som följer med esskas flaskor, sen får man köpa till den nappen man vill ha. 
    så den går att använda till ersättningen? är rädd för att det rinner för fort, det är ju en skillnad på avents napp som jag har sen innan och denna är ungefär dubbelt så stort hål i.
  • alexander2011
    Starelli skrev 2011-10-08 20:44:14 följande:
    Kan rekommendera Dr browns flaskor som du kan köpa på babyproffsen och de flesta baby affärer. De släpper inte in luft i bebisens mage funkar hur bra som helst för oss. Vi använder storlek 2 föt vår 9 veckors dötter hon gillar oxå äta lite fortare

ok :) jagska pröva med denna o se hur grabben reagerar. den jag har sen innan är för kolik så den släpper inte med så mycket luft o märker jag att han får gaser eller blir mer kinkig efter att ha använt denna så ska jag köpa den flaskan ist, värt o pröva ialla fall. måste ändå snart förbi babyproffsen
  • alexander2011
    emme 86 skrev 2011-10-08 20:32:58 följande:
    Men det finns ju flera olika märken på napparna i olika storlekar.
    Ja tycker att du skall testa o går de inte så gör de inte. Att bebisarna sätter i halsen är vanligt, de gör dem även vid amning o är inget farligt sålänge du får upp bebisen i upprätt läge så Han/hon kan hosta upp.

här var det dåligt utbud med nappar :S jo jag vet hur man ska göra då han sätter i halsen men paniken höll på o ta över. är som sagt vårat första
  • ELLEoClara

Klart att det går att använda till ersättning, prova att skruva på nappen extra hårt då rinner det lite långsammare.
    Min tjej tyckte att det rann för fort från normal hålet så vi körde st mindre tiils hon började med välling, kompisens son åt med normal hålet tidigt.

• alexander2011
    ELLEoClara skrev 2011-10-08 21:03:57 följande:
    Klart att det går att använda till ersättning, prova att skruva på nappen extra hårt då rinner det lite långsammare.
    Min tjej tyckte att det rann för fort från normal hålet så vi körde st mindre tiils hon började med välling, kompisens son åt med normal hålet tidigt.

ok :) våran  är inte äldre än 7 veckor än så han är rätt liten fortfarande för att igentligen ta en större napp men vi får se hur det går. ska pröva vid nästa mål o se hur det funkar.
    när de äter, är 25 lång tid med nappflaska att få i sig? 
  • et3vema

Lite OT men vi använder mams napp 1 till ersättning och 2 till välling..

• Lumo

Tommee Tippees flaskor är även superbra. Tjocka, hållbara, luftutsläppande o lättsugda nappar. Lättdiskade breda flaskor!

Svar på tråden Nån som vet om flaskan är för ersättning eller välling?