• Cloudberry

BVC är...

Ja?'

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden BVC är...
  • Modgun

Första alternativet.
    Vi har haft helt underbara bvc ssk på vårat bvc. Den vi har nu (och kommer att fortsätta att ha) kommer jag verkligen bra överens med och litar på henne till 100%

• MalinEddie

Ett ställe där de kan ta vikt, längd och vaccinera men inget mer. Vill jag veta något som rör något annat söker jag fakta själv eller frågar mer kompetenta människor om råd.

• happy 78

Vårat BVC känns lite föråldrat.
    Har inte lyckats få några vettiga svar på mina frågor så vänder mig till andra för svar.

• Neko

Alt 2, vi ville ha undersökningar för vår son när han var 2... fick efter lång tid träffa BVCläkare som skrev remiss... som aldrig kom fram. Efter mycket mycket påtryckningar fick vi äntligen göra en autismutredning när han var 4,5 år.

• Trident5678

..ett ställe där de kan ta vikt, längd och vaccinera men inget mer.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Busbellan

Alt.2 röstade jag på. Mina barn går regelbundet på olika kontroller på barnmot. Undrar jag över något så tar jag det hellre med läkaren där.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Sarah84

Alt 2 rösta jag på.

Våran BVCsköterska är jätte snäll.. Men har så konstiga ideèr & hon har inga barn själv, så därför känns de ibland svårt att ta henne på allvar.

Och undrar jag över något vänder jag mig till någon annan än BVC oftast. Hos BVC är jag endast för att väga, mäta & vaccinera.   

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • LillaFlingan

"..ett ställe där de kan ta vikt, längd och vaccinera men inget mer"

helt klart, då vår bvc ssk sa att vår son har mollusker!!!! och vi fick absolut INTE smörja med hydrokortisonsalva!

men när vi kommer till vår läkare då han har fått förkylningsastma så säger han att det helt klart är eksem, UTAN tvekan..!!! och att det hänger ihop med astman!!! suck..  och vi ska smörja med hydrokortisonsalva..!

så nej, är det något med våra barn så är det vår läkare vi ringer, inte vår bvc ssk.
    att vi hamnade hos bvc ssk'n för bedömning av utslagen var för att hon svarade i telefonen när jag ringde ner till vc.... 

men en bvc sköterska är ju en distriktssköterska och inte en läkare hur som helst. :)
    och man går dit för att mäta,väga och vaccinera :) 

• Ms M

Alternativ 1. Vår ssk är underbar. Har kännt henne i 4 år och har henne till båda barnen.

• sahara sahara

Lita på och lita på... Jag uppskattar vår bvc-sköterska, gillar henne och är glad och tacksam för att hon finns och för vad hon har gjort, men jag litar inte blint på henne, och det är inte nödvändigtvis henne jag ringer först med mina frågor. Så mellan ett och två.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Emma 02

Vår första BVC sköterska var en kanon kvinna nästan 30 år i yrket men ändå nytänkande och uppdaterad på det nya men samtidigt en gedigen erfarenhet!

Vår nuvarande är visserligen snäll och trevlig men vi går mest dit och mäter, väger å vaccinerar.  

• Linda1976

Just vår BVC-sköterska var en gammal erfaren, men ändå en som hängde med. Många egna barn och det var som att fråga en klok gumma. Jag älskade henne.

Men överlag har jag INGET förtroende för bvc som koncept. De kan väga, mäta och ge sprutor. Man hör alltsom oftast om totalt crazy råd, som bvc-tanter spottar ur sig som om de vore sanning.

Jag vill rösta både 1 och 2  

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • La Lola

alt 2.

Jag tycker inte alls om de.
    De säger så jävla konstiga saker så det är skrämmande.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Flickan och kråkan

Jag liter på vår BVC-sköterska kring sådant hon faktiskt har utbildning för = medicinska frågor. Har alltid fått bra hjälp vad gäller sådant, snabba remisser och liknande när det behövts.

Vad gäller annat så har vi rätt olika uppfattning och det tar jag för vad det är

• Zawina

Jag har alltid varit nöjd med vårat bvc. Kunnig och mycket trevlig personal :) Aldrig känt att de inte tar mig på allvar, de har alltid kommit med bra tips och synpunkter. Ja jag är då nöjd :)

• 1978

ett ställe med personal som har mycket erfarenhet och goda råd att ta del av. Men har inte alltid så bra koll på nya rön. Inte så djupa kunskaper om den rena biologin, näringslära t.ex. Ger enkla råd men kan inte riktigt svara på följdfrågorna.

Svar på tråden BVC är...