Ni som bytt från NAN1 till NAN1 Pro, blev bebismagarna bättre av det?
...och efter hur lång tid märkte ni skillnad? Vad var anledningen till att ni bytte till Pro?
...och efter hur lång tid märkte ni skillnad? Vad var anledningen till att ni bytte till Pro?
Jag har nan2 pro pulvret, men vad e egentligen skillnaden på dem?
Enklare uppdelning mellan NAN 1 och 2
Vi har gjort en enklare uppdelning mellan NAN Pro 1 och 2 för att underlätta för föräldrar att skapa ett samspel mellan NAN och barnets övriga kost. NAN Pro 1 är en modersmjölksersättning som kan fungera som fullvärdig näring för barn från födseln upp till sex månader som inte ammas. NAN Pro 2 är en tillskottsnäring som kan användas när barnet övergår till annan kost efter 6 månader.
Om du hittills använt NAN 2 som full ersättning för bröstmjölk
Om du tidigare använt NAN 2 som ersättning för bröstmjölk och som barnets enda kost, rekommenderar vi nu att använda NAN Pro 1 från födseln upp till 6 månaders ålder. NAN Pro 2 är en tillskottsblandning som används som en del av en varierad kost först från 6 månader.
NAN Pro 2 pulver:
Tillskottsblandning från 6 månader:
Ammade barns tarmflora består till stor del av bifidobakterier som bidrar till att stärka det naturliga försvaret. I NAN Pro har vi valt att tillsätta den aktiva bakteriekulturen Bifidus Bl. NAN Pro 2 är en tillskottsblandning som kan användas när barnet går över till annan kost från 6 månaders ålder. NAN Pro 2 används som en del av en varierad kost.
NAN1Pro innehåller bifidus,vilket är bra för magen och för immunförsvaret. men vi har haft NAN1 utan bifidus då Pro var slut en gång. Tänkte faktsikt inte alls på om det va ngn skillnad för hennes mage... Men vi köper alltid Pro då det känns bra att det är bifidus i.
Däremot om du köper färdig på tetra så finns inte Pro. Bifidus går inte att tillsätta i den redan färdigblandade ersättningen.
Jag har haft Nan 1 men min dotter på 7 v varkar ha ont i magen mycket så nu provar jag NAN 1 HA. Är den bättre tror ni?
Har just avslutat ett paket HA. Tyckte han blev ännu hårdare i magen av den. Vajade grönt och som bordsmargarin i konsistens. Nu har jag återgått till nan1 igen, får se om jag märker nån skillnad.
Märkte ingen skillnad så jag gick tillbaka till vanliga Nan:en eftersom den är billigare och kompletterade med Sempers magdroppar istället.
Ha, ha, "vajade grönt"! Bajsade grönt skall det ju stå! Hur som helst så har vi återgått ti vanlig NAN 1 nu och idag har han bajsat bättre. Lite grön-gult, men betydligt mjukare och utan magknip.
hmm, precis , bajset är grönt här med, som en gräsmatta ligger det.... Idag har Smilla skrikit hela dagen i vaket tillstånd och verkat ha jätteont i magen, men jag glömde semperdropparna igår, kanske därför?
Hon har bajsat 3 ggr idag också och annars har hon bara bajsat 1 gång om dagen sen jag började med HA.
Jag blir helt förvirrad, vad mår hon bäst av?
Jag använder Sempers magdroppar en gång om dagen och köper alltid Nan 1 Pro eftersom min sons mage aldrig fungerar annars. Köper jag naturella Nan 1 blir han direkt hårdare och får ont i magen, så jag kombinerar magdroppar med Nan 1 Pro för att magen ska hållas igång. Att bajset är oftast grönt spelar ingen roll, bara magen fungerar och de inte har ont!
Yngste sonen fick Nan 1 på BB/neo så för kontinuitetens skull fick han det även när vi kom hem. Efter ett par veckor var magen inte ok så vi fick rådet på BVC att byta till Semper. Magen blev bättre och jag blev glad, har bojkottat Nestlé så gott jag kunnat sedan unga år.
Jag bytte från NAN1 till NAN1 Pro när min lilla blev hård i magen, efter bara en dag var hennes mage bra igen och hon har inte vart hård eller haft ont i magen heller sen dess. Vi bytte när hon var 12 veckor och hån är nu 4 1/2 månad.
En fråga om NAN Pro 2; man ska alltså inte ge den om barnet enbart äter ersättning? Endast om barnet får annan kost också, har jag uppfattat rätt då?
Vi har blandat ut 2:an i 1:an, max två mått av fem. Plus sempers magdroppar men nu är sonen förstoppad. Han verkar inte påverkad. Just nu får han bara av NAN Pro 1.