• linda åk

Tips på hur man får tillbaka sin mage/kropp efter förlossning??

alltid haft platt mage innan min son är 6månader på söndag och jag har gått ner 26kg nu jag gick upp 23kg under graviditeten, komplex över magen som inte vill dra ihop sig undrar om nån har lite tips så man kan känna sig fin igen?

Självförtroendet är på botten och känner mig fet ful och blä, älskar min son över allt annat och vet att man inte kanske kan se ut som innan när man blev gravid och allt töjs ut men endå

=(   nån som känner igen sig??  

• Svar på tråden Tips på hur man får tillbaka sin mage/kropp efter förlossning??
  • Flisan79

För en del tar det ganska lång tid för att magen ska dra ihop sig. Ibland upp till ett par år.

Sen beror det ju på orsaken. Uttöjda eller delade magmuskler? Fett på magen? Bristningar i huden? Ålder? osv..

Om du tex fått delade magmuskler är tuplermetoden bra samt statiska magövningar som plankan. Fett som ligger kvar kan fördelas bättre eller försvinna med tiden (du hade ju redan gått ner i vikt), Är det pga bristningar är det svårare. Huden är ju då skadad. Ju äldre man är destå sämre elastitet och även om man kan komma tillbaka till ursprunget får man nog räkna med längre tid.

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
Svar på tråden Tips på hur man får tillbaka sin mage/kropp efter förlossning??