• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur tycker du att din 12åriga dotters pojkvän ska vara?
  • Mynta

Snäll, hyfsat ordningssam och hyfsat jämnårig. Vad han har för betyg, musikstil och intressen bryr jag mig faktiskt inte om.

• JuliaåRonjasmammis

Annat; Nu har jag ingen 12-årig dotter, men oavsett kön och ålder så önskar jag att mina barns pojk- eller flickvän är snäll, glad, trevlig, kärleksfull och omtänksam. Samt gärna har humor, eftersom de själva är rätt humoristiska.

Det övriga spelar ingen roll.

Life's a bitch and then you die
  • skorpionen80

En 12-åring bör inte ha pojkvän, så mitt svar blir "annat".

• Scream2

Jag ser nog helst att min 12 åriga dotter inte har nån pojkvänn öht...det finns gott om tid för det...hon kan fråga chans och ha en 2-3 st samtidigt om det ska vara så

• JuliaåRonjasmammis
    skorpionen80 skrev 2011-10-05 14:52:35 följande:
    En 12-åring bör inte ha pojkvän, så mitt svar blir "annat".
    Intressant. Varför "bör" en 12-åring inte ha pojkvän enligt dig?
  • CeeJay

Annat: Svarar som många andra - han ska i första hand vara snäll och ingen skitunge. Sen spelar det ingen roll om han är nörd, punkare eller nått annat. När det gäller ålder så spelar det ingen roll om mina döttrar har en "pojkvän" eftersom vid 12 år upplever jag att det inte handlar om relation på vuxennivå, men han får helst då inte vara över 13 år själv

Kan tillägga att min yngsta dotter haft en pojkvän i flera år och hon är nu 5,5 år

• skorpionen80
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-05 14:58:10 följande:
    Intressant. Varför "bör" en 12-åring inte ha pojkvän enligt dig?
    För det är alldeles för tidigt. Vad ska man med pojkvän till när man är 12?
  • puss
    skorpionen80 skrev 2011-10-05 14:59:41 följande:
    Ät min sidfot
  • JuliaåRonjasmammis
    skorpionen80 skrev 2011-10-05 14:59:41 följande:
    För tidigt för vad?

Tja, min erfarenhet dels från när jag själv var 12 och dels från när min äldsta son var 12 är att man är kär i någon och vill umgås. Man läser läxor ihop, spelar spel, bakar muffins efter skolan, ser på film/går på bio, eller hänger med kompisarna. Precis som man gör med sina vänner, fast man "vet" att man "är ihop".

En liten puss eller hålla handen lite någon gång kanske, sådär så att det killar i magen. Inget konstigt alltså.
Svar på tråden Hur tycker du att din 12åriga dotters pojkvän ska vara?