Men så små barn sitter sällan stilla någon längre stund.En kort samling med några få sånger/ramsor räcker.Måste de ha tid för dukning osv så kan man faktiskt ordna det innan man går ut på fm så är det
ordnat.De kanske behöver se över sina rutiner.
ur barnsäkerhetssynpunkt så ska det finnas säkerhetsspärrar så det är säkert, ingen bra situation att peersonalen ska springa runt och jaga och skrika på barnen.En sån sak är ju lätt att ordna!
Visst är det så ett de behöver hjälp med stöd matning sen går det fortare än många tror att de lär sig äta själva men så länge det behövs så ska man finnas där. Bära en tallrik när man just lärt sig gå är nog att ta till i överkant men så snart han är stadigare så visst kan han försöka, barn kan ofta mer än man tror både som förälder och personal.
Och tappas tallriken så är det bara att städa upp och ordna med ny mat.
071001 skrev 2011-10-04 12:39:22 följande:
Nej, det låter inte som en höjdar-fsk, det håller jag med om, men som sagt, jämför jag med den dottern går på är det inte nåt konstigt. Vi har klagat ang städning tex, men det är fsk-chefen som säger att de inte har råd att ha städare mer än 3 ggr/veckan. Det luktar verkligen bajs ibland när jag hämtar dottern. Urk.
Att det luktar bajs på en småbarns avdelning är inte konstigt, de leverar ju i tid och otid ;)Har nog inte med städningen att göra töms bara blöjhinken oftare så blir det bättre.Men städning 3 ggr veckan är under all kritik!