• gladis

HJÄLP mig att tyda ÄL- stickorna!!!!

Är helt ny vad gäller dessa äl-stickor... Vad tror ni? börjar det närma sig äl  (vilket jag borde ha vilken dag som) eller är det negativt rakt igenom?? vad tror ni alla kunniga på området?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-30 10:56
    Ingen som är duktig på detta?? :)
  • Svar på tråden HJÄLP mig att tyda ÄL- stickorna!!!!
  • gladis

Är de ingen kunnig som vet?? Va tror ni? ÄL eller inte? :)

• mejoha

Ibland, men inte alltid, får jag starkare och starkare test ju närmare ÄL jag kommer. När ÄL-testet är positivt så är dock alltid teststrecket starkare eller lika starkt som kontrollstrecket.
    Hoppas det hjälpte dig något.

• Hjärtefröjd

ÄL-testet den 29:e är ju aningen starkare än de andra, så visst borde ÄL vara på gång inom några dagar.

Hur har det gått?

• gladis

mejoha- tack. det hjälpte :) så himla svårt att veta tycker ja och sen är det ju helt olika från person till person oxå. Men hoppas att det blir starkar snart :)

Hjärtans fröjd- ja men visst är det lite så?. själv tänker man att det kanske bara är ett önsketänkande ;) hahahah.. därför jag frågar er... man ser det man vill se. igår och idag blev strecken ungefär lika starka som den 29e... men blir lixom inte starkare än så. Får se imorgon om det blir mer markant. Hade dock molande värk, liknande mensvärk, igår. Men idag är det över... så hoppas INTE jag har missat äl nu.

• Bliglin

Hopplöst att gissa, köp Clearblues digitala äl test vetja, och testa på eftermiddagarna. Det funkar bäst för mig iaf.

• gladis

Bliglin- har faktiskt funderat på de... om det inte blir ngn stegring denna månaden så kommer ja faktiskt göra det nästa månad. tack!

• Hjärtefröjd

Gladis, ur många gånger om dagen testar du?

Jag får alltid svagt på morgonen, men starkare på eftermiddagen kvällen. Om jag bara hade testat på morgonen skulle jag aldrig ha fått positivt test....

• gladis

hjärtans fröjd- jag brukar testa på em, runt 16 - 18 tiden. Och i går testade jag 3 g, 12.30,16.30, och 20.00.hahaha.  För jag trodde sååå mkt att jag hade äl. men inte de...negetivt (tror jag)... dock lika starkt som 29e. Men ska nog göra som dig och alltid testa på kvällen. tack för info !!

Svar på tråden HJÄLP mig att tyda ÄL- stickorna!!!!