Vilken storlek hade ditt barn när du började potträna?
Som rubriken lyder.
Frågan gäller byxor/underkläder. Skriv gärna ålder och vikt i tråden
Som rubriken lyder.
Frågan gäller byxor/underkläder. Skriv gärna ålder och vikt i tråden
Röstade utifrån mitt första barn..han hade strl 98 och var 3 år och 2 mån när han slutade med blöjan/pottränade. (Det tog bara ett par dar tills han var torr på dagen)
Mitt andra barn har börjat potträna nu och har strl 92. Hon är 2 år och 2 mån.
86/92 på båda. De var 2.
Strl. 68 tror jag ungefär. Började att sätta dem på pottan på morgonen när de var 8 månader och då både kissade och bajsade de i perioder. Sedan blev de väl inte torra varken senare eller tidigare än andra men de har alltid gillat sin potta i alla fall.
varför pottränar man? de slutar ju med blöja helt av sig själva när de är redo
Har aldrig pottränat direkt, men dottern behövde ca 80 i trosor när hon slutad med blöja vid 22 mån
86/92 var i alla fall för stort. Dock är kappahls ribbade trosor små så efter torktumling funkar dom
Tror hon kan ha vägt ca 10,5 kg då
Indra var 7mån när vi började med pottan. Från 8mån bajsade hon aldrig i blöjan. utan bara på potta eller när vi satte henne över toaletten. Hon blev torr helt vid 2 år. Så ca 80 i trosor för Indra i början.
Alwa började i potträna nu i våras. Hon var då ca 2,5 år. Hon blev torr två veckor senare. Så då hade hon ca 92/98 i trosor? Minns inte riktigt.
Vi har börjat vid ca 6 månader för alla barnen, de har haft strl 62-74 då eftersom de varit olika stora.
Torra har et varit vid ca 2 ålder och då dragit 86-92
Vet inte exakt men svarade 80, hon blev torr för snart ett år sen då hon var 2.5. Idag har hon 86/92 i trosor men de är för de mesta lite stora. Tar gärna emot tips vad man kan köpa trosor som sitter bra i den storleken. Jöpte just HM boxer i 86/92 oh de är stora och sladriga runt benen. Hon har annars 98 i "vanliga" kläder
Potträna å potträna, ung. from det att dottern kunde krypa så skippade vi blöjan hemma för att hon skulle kännas hur det är att bli blöt sen började vi på allvar sommaren innan hon skulle fylla 2, på 2 årsdagen så var hon blöjfri både natt å dag
Vi lade blöjan både dag och natt en månad innan dottern skulle fylla 2.
Det gick jättebra och hon är torr sedan dess.
Hon är liten och hade då storlek 74.
Fanns inga trosor alls i den storleken.
Hon är nu 2 år och 4 månader har storlek 80 och väger 10 kg.
Minsta storleken jag hittat är 86/92 och de är jättestora men det får gå....
86/92 i trosor/kalsonger før båda två. De var 15 resp 21 månader.
Strlk 86 på kalsonger. Han va knappt 2 år när vi började potträna lite smått, men då vi lät honom ta det i sin takt så slutade han när han va 2.5 år. (har strlk 94 i en del kalsonger, men använder fortfarande 86 i en del då han är smal)