• Nicki2011

Från vilken månad fick er bebis sin "rätta hårfärg"?

Jag har en dotter på drygt 5 veckor. Många kommenter att hon har nog pappans bruna hår, mammas ögon... osv..
    Ja, ni känner säkert igen det här från släkt och vänner!?Glad

Men det tar ju ett tag innan den rätta hårfärgen kommer fram! Inte för att det spelar mig någon roll om hon blir ljus, mörk eller rödhårig! Jag är bara nyfiken När????

• Svar på tråden Från vilken månad fick er bebis sin "rätta hårfärg"?
  • 071001

Siri föddes mörkhårig och blev ljusare och ljusare. Kring året tror jag det slutade förändras.

• Skruttelito

Det kan ta flera år! Vår dotter föddes väldigt mörk (som sin far). Runt 1 år hade allt det mörka försvunnit och hon var väldigt blond (som jag). Idag är hon lite drygt 2 år och är fortfarande blond men inte lika ljus. Jag skulle gissa att hon blir mörkblond eller ljusbrun

• Natulcien

Det kan väl ta flera år?

Själv var jag riktigt ljusblond som bebis och ända upp till 10-årsåldern. Sen mörknade håret och jag blev mörkblond.

• Nicki2011

Oj, kan det ta så lång tid?! Då får man väl vara nyfiken lääääänge!Glad

Någon fler?

• hannis

Min son föddes mörkhårig. Vid 4 månader var håret rödblont och nu vid 19 månader är han helt blond.

• Tant Green

Min tjej hade rödbrunt hår redan vid födseln och har det fortfarande (hon är 6 år nu). Däremot fortsatte ögonfärgen ändras åtminstone till 4-5-årsåldern

• Nicki2011
    Tant Green skrev 2011-09-28 17:17:04 följande:
    Min tjej hade rödbrunt hår redan vid födseln och har det fortfarande (hon är 6 år nu). Däremot fortsatte ögonfärgen ändras åtminstone till 4-5-årsåldern
    Rödbrunt, åhhhhh så fint! Hoppas att hon får behålla det!Solig
Svar på tråden Från vilken månad fick er bebis sin "rätta hårfärg"?