• stjärnfrukt

Storasyster Nova &...

om det blir en lillebror, vad ska han då heta?! Jobbar nämligen på ett syskon till vår dotter Nova,
    och vi hade några favoritnamn om det blev en flicka (som vi då såklart har kvar om det blir en flicka igen), men pojknamn diskuterade vi fortf. i bilen på väg in till bb, mellan mina 3min värkar ;)  Så den här gången tänkte jag vara ute i god tid istället.

Jag & pappan har båda var sitt efternamn på 9bokstäver, och Nova har båda, och så kommer även nästa barn ha, därför vill jag helst inte att nästa barn ska ha ett för långt förnamn...och det känns viktigt att det passar ihop med Nova, att det klingar fint, men ska helst inte vara för likt, gillar t ex Neo, men det är nog lite för likt eller vad tycker ni? Inte riktigt som Andrea & Andreas, men nästan... så lite tips tack! :)

• Svar på tråden Storasyster Nova &...
  • stjärnfrukt
    Scorpio skrev 2011-09-27 20:38:28 följande:
    Leo :)
    Ja, vi tycker det år så fint! Tyvärr så har min sambos kusin hunnit före med det namnet :( och vi träffar dem hyffsat ofta också (tyvärr Flört)

Leon är ju likt men det vill inte min sambo pga någon mördare (??)
    Liam gillar vi också, men det känns som alla döpte sina pojkar till det för några år sedan? Dock var det ju tydligen många som döpte sina flickor till Nova 2010 (lite till vår besvikelse) så de namnen kanske är lika vanliga idag!

• wity

Jack
    Adam
    Elliot
    Dante
    Loke
    Albin
    Theo
    Love
    Filip  

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Stora Havet

Frank
    Jack
    Vilgot
    William
    Ted
    Herman
    Aston
    Sixten
    Melker
    Malte

...finns ju hur många som helst....

Lycka till!

Nova och Frank tycker jag är urtufft.

• Dixie
    Familjenärlivet skrev 2011-09-28 02:30:48 följande:
    Nova &

Dante
    Seth
    Silas
    Abbe
    Otis
    Vide
    Vide tänkte jag också på - det är fint!
  • nelli08

Nova & Liam
    Nova & Theo
    Nova & Hugo
    Nova & Devin
    Nova & Mio
    Nova & Viggo
    Nova & Elis
    Nova & Isac
    Nova & Jack
    Nova & Elliot
    Nova & Zeb
    Nova & Eddie
    Nova & Sam
    Nova & Melvin
    Nova & Kevin
    Nova & Ilias
    ?

• Johan70

Tänkte lite mer på korta namn som skulle kunna passa med Nova...

Kjell.
    Lewi.
    Olof. (Nova och Olle skulle låta bra ihop tycker jag.)
    Tor.
    Torsten.
    Ulf.

• Scorpio

Alf då? :P det är så fulfränt så vi diskuterade om vi skulle ha det om vi får en pojke, men eftersom sambons farfar heter det så får det bli det som mellannamn :)

• Johan70

Alf är ganska häftigt, särskilt om killen visar sig gilla fantasy när han växer upp!

Svar på tråden Storasyster Nova &...