• MamaJuice

cirkus bambino - aldrig mer!

Måste ventilera efter en traumatisk cirkus-upplevelse!

Var iväg med dottern idag på hennes cirkus-debut. Hon var jättenöjd och glad under hela föreställningen och tyckte att det var MAGISKT. Själv tycktejag väl det var lite budget och amatörsvarning på uppträdandena, men å andra sidan kostade biljetterna 60 kr styck så jag hade inte så höga förväntningar.

Vi sitter i godan ro och skrattar och klappar med i musiken och jag njuter av att se min dotter stråla av glädje, när plötsligt en andfådd Clown kommer inrusande i arenan, avbryter pågående nummer för att börja skrika och svära rätt ut mot publiken!
    Han är förbannad för någon har precis stulit hans sons cykel mitt under föreställningen.
    Han viftar med armarna, skriker "Aldrig mer! Vi kommer ALDRIG mer hit! Ring polisen för helvete! Ni borde gå ut oc kontrollera om era cyklar står kvar!" alla i publiken blir ställda, och vet inte riktigt om detta är en del av numret, Men när han två sekunder senare drämmer sin näve så hårt han bara kan ner i rekvisitan, och allt inför barn i 2-7 års ålder, så blir, iallafall jag, rädd!
    Min dotter undrar varför han är så arg, och jag får förklara vad som har hänt! Inte långt efter att clownen haft sitt vredesutbrott, börjar han slänga runt med sina söner i luften och publiken applåderar i ren fruktan. När han som avslutning kastar kniv mot sin fru och nästan hugger henne rätt i bröstet. Då fick jag inte längre luft. Jag var LIVRÄDD!

För att avsluta hela föreställningen, ställer han sig, presenterar sin familj, och förklarar lugnt och sansat med en slags undertonig "komik" i rösten som var obehagligt; "Nu ska jag ge mig ut och leta efter min sons cykel, jag kommer hitta den, och han som tog den kommer ligga på sjukhuset imorgon!"

Sånt här ska inte oskyldiga barn höra!
    Jag förstår hans frustration över cykeln. Men en proffesionell artist låter aldrig privatlivet gå ut över en föreställning!

När jag kom hem googlade jag efter cirkusenoch fann då både en tidigare artikel om ett veredsutbrott han haft på en tidigare föreställning och även ett blogginlägg från en annan åskådare som varit väldigt missnöjd med hans sätt att aggera framför barn!

www.trelleborgsallehanda.se/sverige/article12...

blogg.aftonbladet.se/giniis/2011/03/cirkus-ba...

Ska det verkligen få lov att gå till såhär om och om igen? Har inte cirkusartister någon speciell licens som kan tas ifrån dom vid misskötande?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 01:39
    www.trelleborgsallehanda.se/sverige/article1212461/Sexaring-slogs-blodig---visades-upp-pa-cirkus.html

blogg.aftonbladet.se/giniis/2011/03/cirkus-bambino
  • Svar på tråden cirkus bambino - aldrig mer!
  • MiScHoOo

ingen av sidorna fungerar, men hade jag varit i dina kläder hade jag gått hem

• Grätchen

Jösses, vilken mardrömscirkus.

Jag hade nog blivit smått rabiat(har inga egna barn) och  stört föreställningen.
    Mina brorsöner hade nog skämts ihjäl, men de hade nog kissat på sig av skräck av clownen innan.

• MamaJuice
    Grätchen skrev 2011-09-27 01:52:33 följande:
    Jösses, vilken mardrömscirkus.

Jag hade nog blivit smått rabiat(har inga egna barn) och  stört föreställningen.
    Mina brorsöner hade nog skämts ihjäl, men de hade nog kissat på sig av skräck av clownen innan.
    Ja som tur var tror jag inte riktigt min dotter uppfattade hur agressiv han var för jag försökte vrida hennes uppmärksamhet på något annat, men det var sjukt obehagligt!
  • Shasti

vilka galningar. Kan man inte anmäla dem nånstans.

• CoolCalle

Nej, cirkusartister har inte någon speciell licens men just släktet Weisheit har sina hårda sidor.

Jag själv jobbar till och från på stora Cirkus Maximum och träffar en hel cirkusfolk.

Men det är en speciell stil som råder i den tyska småcirkus-världen. Det är beklagligt att Billys humör inte alltid är som det borde...

• Jazze
    Jag tycker att ni inte har allt rätt....Billys sons cykel blev stulen... vad hade ni gjort? hade ni bara skitit i det... nej skulle inte tro det? Han fick panik inte mer med det! själv är jag vän till familjen iallafall sönerna..Billy brukar inte vara så här det är ni som ser det på fel sätt! så om ni anmäler något sånt här så börjar jag undra vad ni tänker med....? Så tänk vad hade ni gjort? om man får panik så vet man inte vart man ska ta sig till! Circusen är riktigt kul... jag förstår om ditt barn tog illa upp men ni vuxna borde kunna bättre än att snacka skit om deras circus....?
  • Moonis
    Jazze skrev 2012-03-30 23:47:38 följande:
    Jag tycker att ni inte har allt rätt....Billys sons cykel blev stulen... vad hade ni gjort? hade ni bara skitit i det... nej skulle inte tro det? Han fick panik inte mer med det! själv är jag vän till familjen iallafall sönerna..Billy brukar inte vara så här det är ni som ser det på fel sätt! så om ni anmäler något sånt här så börjar jag undra vad ni tänker med....? Så tänk vad hade ni gjort? om man får panik så vet man inte vart man ska ta sig till! Circusen är riktigt kul... jag förstår om ditt barn tog illa upp men ni vuxna borde kunna bättre än att snacka skit om deras circus....?
    Förstår inte hur man kan försvara sånt beteende? Oavsett så kan man sköta detta mycket bättre än han gjorde och absolut inte ta sånt framför barnen och betalande kunder.
    Jag hade aldrig gått på deras cirkus igen! 
  • Lizard

Vi var på cirkus bambinos föreställning idag med vår dotter 3,5 år. Jättekul och duktig familj! helt klart värt 60 kr /pers. Inga incidenter

• Arg kille

Tycker detta är väldigt oartigt skrivit, cirkusen kanske känner sig uthängd. TÄNK DIG FÖR. KÄRRING. Mvh arg pojke_98

• Moonis
    Arg kille skrev 2013-04-30 14:48:35 följande:
    Tycker detta är väldigt oartigt skrivit, cirkusen kanske känner sig uthängd. TÄNK DIG FÖR. KÄRRING. Mvh arg pojke_98

Och du va ju själv väldigt artig eller? Obestämd 
  • Ravnbo

Jag förstår att det var en skrämmande upplevelse. Och - det får inte hända. Det är oproffsigt. Och som det är nu med nätet kan ett sådant misstag vara förödande för en verksamhet...

Men själv hade vi nyss en fantastisk rolig kväll i denna lilla cirkus. Clownen och hans fru skojade så mycket med varann och publiken att frun knappt kunde hålla sig för skratt. Det var jättekul och alla barnen satt på första raden och var jättenöjda. Så jag hoppas faktisk att denna artikeln inte skrämmer bort för många folk. Dom har en prisvärd och rolig föreställning.  

• Alby

Varför ens gå på cirkus när det är ren fakta att djuren lever i djurplågeri? Fler och fler länder förbjuder att djur ska medverka i cirkusar och djurens rätt kämpar för att det ska bli så i Sverige med. Har du sett vagnarna som djuren måste åka landet runt i? Har du tittat nära på djuren? Många av dem har ärr efter slag och i ögonen kan man se att se att de ofta har blivit drogade.

• clownen

Varför ens gå på cirkus när det är ren fakta att djuren lever i djurplågeri? Fler och fler länder förbjuder att djur ska medverka i cirkusar och djurens rätt kämpar för att det ska bli så i Sverige med. Har du sett vagnarna som djuren måste åka landet runt i? Har du tittat nära på djuren? Många av dem har ärr efter slag och i ögonen kan man se att se att de ofta har blivit drogade

Ha ha ! militant vegan ! 

Inte äta äg ingen mjölk ingen cirkus .Närings befriad människa

Om cirkus ska vara utan djur ,ska hela Sveriges befolkning vara utan djur.

Cirkus djur kontrolleras i varje kommun och publiken ser dom i strålkastare och i stallet dagligen.      

Vem kollar din hund hemma eller hästen som pappa köpte sin 4 åring ?

Nä nä att en hjärna som är uppväxt utan kött inte funkar är bevisat.

Apans hjärna skiljer sig från människans men inte veganens  ,undrar varför ?

Stakars djur som transportaras och tvingas uppträda !!!!Djuren blir drogade VAAAA!!  sluta du ta p piller för Svenska renings verken inte kan bryta ner hormonerna )  Stäng alla ridskolor och häst tävlingar eller ?  vad ska ni med katter och hundar till ? Stakars hund som transporteras när husse är ute och kör .

Lite kan ni väll lita på Svenska veterinärer och cirkus folket.        

• Aaanonym

Inte så att jag vill försvara hans beteende, men eftersom att jag känner familjen väldigt väl så vet jag även att de inte är vana vid hur man beter sig bland folk och han var ju säkert upprörd. Hans söner har väldigt svårt att förstå vad som är rätt och göra eller inte, de går ju knappt i skolan och är ju sällan länge på samma ställe länge (Utom Tingsryd då, där är de nästan hela sommaren) och lär inte känna mycket folk som kan förklara hur man beter sig eller vad man ska säga. Förstår att du är upprörd men tänk om det hade varit din dotters cykel, hade du bara struntat i det?

• Emizz80

De var I min by I måndags och jag tycker de är en härlig familj och är jätteduktiga. Jag hade med blivit arg om jag sliter som ett djur för liten peng o nån snor mitt barns cykel.

• Dixie
    Aaanonym skrev 2014-09-18 19:26:02 följande:

Inte så att jag vill försvara hans beteende, men eftersom att jag känner familjen väldigt väl så vet jag även att de inte är vana vid hur man beter sig bland folk och han var ju säkert upprörd. Hans söner har väldigt svårt att förstå vad som är rätt och göra eller inte, de går ju knappt i skolan och är ju sällan länge på samma ställe länge (Utom Tingsryd då, där är de nästan hela sommaren) och lär inte känna mycket folk som kan förklara hur man beter sig eller vad man ska säga. Förstår att du är upprörd men tänk om det hade varit din dotters cykel, hade du bara struntat i det?

De är inte vana vid hur man beter sig bland folk?! Det låter ju fruktansvärt.......
  • Piixma

Svarar i en 10+ år tråd men vi var på deras cirkus i Skärholmen idag. Grymma! Min son älskade det och säger: vill gå på cirkus hela tiden nu pappa :D 

Coolt med en så stor talangfull familj. 

Clownen var riktigt skön, jag hade också flippat ur om sonens cykel blev stulen men lite dumt framför barn såklart. 

10 poäng!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden cirkus bambino - aldrig mer!