• ek1988

Vi som nott på Neo i Malmö

Efter 1 månad i Lund fick vi komma till Malmös neo och bodde där i 2,5 månad ca. Min son är född i vecka 25+5. Någon mer som bott på neo i Malmö denna sommaren eller överhuvudtaget?

• Svar på tråden Vi som nott på Neo i Malmö
  • Cleary

Har inte bott här än, men det är bara en tidsfråga innan vi hamnar här, då min dotter kommer att bli en prematur. Skulle gärna vila höra lite om hur det är och så, om nu som bott här varit nöjda!

• ek1988

Vilken vecka kommer hon födas i?

Jag är jättenöjd med vår vistelse där! Jättesnälla sköterskor som verkligen bryr sig, både om barnet och föräldrarna. Trots att min son föddes i vecka 25 så gjorde dem tillvaron lite lättare att hantera :)

• Cleary

ek: Hon kan komma när som helst från och med nu (28+3). Har en totalt föreliggande moderkaka, så allt beror på om/när jag börjar blöda, och i så fall hur mycket det blöder. Hade samma komplikation i förra grav, då snittades min son ut akut i 30+0, på den sjätte större blödningen. Vid det laget hade han förlorat mycket blod och klarade sig nästan inte, så i efterhand tyckte man att han borde tagits ut tidigare.

Har jag väldig tur slipper jag stora blödningar och då snittas hon ut med planerat snitt senast runt vecka 35, och har jag extrem tur kanske det går att vänta till 37, men det vore nästan lite för bra för att vara sant. Vi får vänta och se, helt enkelt.

• ek1988

Hoppas det går bra för dig!

• Cleary

Tack! Känns som om jag är så förberedd jag kan vara, men det är ändå läskigt att vara i den här sitsen ingen! När bodde ni på neo i malmö?

• ek1988

Vi åkte hem i början av augusti, först var vi i Lund i 1 månad sen i Malmö i ca 2,5 månad...

Svar på tråden Vi som nott på Neo i Malmö