• ZettanA

Blöjan läcker varje natt!

Håller på å bli galen..
    lillgrabbens (15mån) blöjor läcker varje natt. Lyckas den hålla tätt så har den garanterat läckt på morgonen när han vaknar. han är en ganska rultig grabb så vi har strl större på blöjor, men det hjälper endå inte.
     Han dricker välling varje kväll å de vill jag inte sluta med för det funkar så bra med nattning å så.

Nån som har nå bra tips??

Just nu kör vi willysblöjorna för de funkar faktiskt bättre än bådå libro å pampers.

• Svar på tråden Blöjan läcker varje natt!
  • Maria1984

jag har hört att många säger att willys blöjorna läcker...det finns speciella blöjor som asorberar bättre..

• Banzai

Jag hade lita av det problemet på sonen en period
    jag började då med att gå in till honom innan jag gick och la mig oftast 3-5 timmar efter att han somnat kände på blöjan var den kissig så bytte jag.

• ZettanA

Vad är de för speciella blöjor?? Willys håller flera timmar längre än både libro och pampers.

• Elli47

Jag skulle prova en annan slags blöja, tyckte faktiskt att de dyra blöjorna (Pampers och Libero) funkade bäst.

• Maria1984

jaså okej, jag har alltid haft libero, aldrig vart några problem med dem..

eller så ringer du till BVC och hör vad dem, säger..

• ZettanA
    Banzai skrev 2011-09-26 08:58:31 följande:
    Jag hade lita av det problemet på sonen en period
    jag började då med att gå in till honom innan jag gick och la mig oftast 3-5 timmar efter att han somnat kände på blöjan var den kissig så bytte jag.
    oj.. men då skulle A vakna direkt å vilja ha ännu en flaska välling. eller i alla fall bli uppsrörd å väcka syrran sin.
  • Sarisan

vi hade oxå de problemet men böt du blöjmärke som de andra skriver här upp.. vi körde på coops och böt sen till pampers eller libro.

När dotter sen blev två år satte vi henne på pottan så fort hon vakna på morgonen eller innan sängen för att få tömma direkt.... då försvann allt kissa i sängen ...

• ZettanA

Har provat alla strl på pampers å libro.. å de funkar inte alls. Finns det nått annat märke som nån har testat som funkar?? Det läcker alltid fram på magen eftersom han gärna sover på sidan/magen.

• ZettanA

hmm.. kanske ska testa libero 15-30 kg, alltså nummer 7. Han väger visserligen bara 11 kg å vi har andvänt nummer 6, 12-22kg. han har väldigt tjocka lår så han kan ha lite större blöjor.

• momalolinon

Hej ts! min son är precis fyllda två.

Vi fick också samma problem för ett tag sen.. köper en större storlek pampers nr 7 (läckte iaf)  men min son väger 15 kg så nr 6 för din son är väl som nr 7 för min  Solig. Tror att en ännu större storlek kanske skulle läcka för att den är för stor??

vi ger också välling på kvällen..fick rådet att sluta då det alltid gick igenom tidigt på morgonsidan eller så fort han klev ur sängen. Vi gjorde så att han får välling ca en timme innan han ska sova så han hinner kissa "ur sig" lite innan han ska sova. men blir det för tajt så inpå sovtiden så halverar jag mängden välling. Det har funkat jättebra!

Men fick uppfattningen att din son får välling i sängen å sen somnar? då fungerar ju inte en timme innan..men kanske halvera mängden fungerar.{#emotions_dlg.flower}

• ZettanA

Tyvär så vill han ha hela mängden välling för att sova hela natten.. annars vaknar han tidigare å vill ha välling igen. Dotterns blöjor läckte aldrig men de va nog eftersom hon inte drack välling på kvällen. hmm.. kanske ska testa ge honom gröt i stället, men det är ju SÅ smidigt med vällingen.

Tror inte att nummer 7 blir för stort, han har lår som är väldigt tjocka. 
     Råkade köpa up & go i den strlk å de har inte läckt dagtid i alla fall.

• lindaha

Jag har samma problem med min tjej. Hon dricker visserligen välling när hon nattas och så vaknar hon ofta på natten för en flaska till, så det är ju inte så konstigt egentligen, men fortfarande skitjobbigt.

Jag har fått kissunderlag som de använder inom vården, då kommer det inget kiss i sängen iallafall :) 

• MHK

Samma sak hände mig med barn nr 1 som nu é 2,8 år. När han va mindre då läckte blöjorna oxå varje natt. Jag bytte till sist till Lidls blöjor och slutade knäppa bodyn, men självklart då hade han pyjamas på sig. Nu gör jag samma sak med barn nr 2 som nu é snart 8 månader gammal. När man knäpper bodyn då kan inte blöjan forma sig som den vill utan blir klämmd när den börjar bli full. Därför hjälpte det. Nu använder jag upp&go på den stora endast under natten, funkar perfekt. Prova de med bodyn.  

Mamma till O 2009, H 2011, målet é stolt fyrbarnsmamma
  • ZettanA

Han har inte body på nätterna, utan har vanlig två delad pyjamas. Kanske borde testa lidls blöjor, har bara läst gott om dem.

• Banzai
    ZettanA skrev 2011-09-26 09:03:13 följande:
    oj.. men då skulle A vakna direkt å vilja ha ännu en flaska välling. eller i alla fall bli uppsrörd å väcka syrran sin.
    sonen vaknade väldigt sällan jag tog bara av blöjan och satte på en ny 
  • MHK
    ZettanA skrev 2011-09-26 11:56:01 följande:
    Han har inte body på nätterna, utan har vanlig två delad pyjamas. Kanske borde testa lidls blöjor, har bara läst gott om dem.
    De kom tvåa och enligt mig då tycker jag de é de bästa blöjorna jag har använt på mina barn. Det é värt å prova. 
    Mamma till O 2009, H 2011, målet é stolt fyrbarnsmamma
  • elinnnnn

hej!

lidls använde jag alltid till mina barn förut då dem är billigare.    tyckte dem var bra faktiskt!

Åter till TS: om han inte redan har kalsonger på sig så kan jag tipsa om det.
    min dotters blöja läckte alltid förut (hon hade body på sig) men nu får hon alltid ha trosor på sig och blöjan läcker inte, eller ja inte förräns den är överfull. Och ja, min dotter har också en större storlek på blöjorna hon har 4+ och hon väger drygt 10 kg nu men har haft den storleken ett tag.

Om blöjorna läcker för att dem är överfulla så kanske du ska prova annat märke på natten om du inte kan gå upp ytterligare en storlek?   

• TessJH

Jag hade Liberos bjöjor tidigare, och dom läckte jämt! Sen bytte jag till Pampers babydry på natten och har inte haft en enda läckande blöja sen dess!

.:: Meja 101209 ::. www.blindfold.blogg.se
  • ElinJ83

Ts hur har det gått? Vi har samma problem och använder också Willys blöjor på natten. Olivia är också en stor tjej, har nr 5 på blöjorna och de ska ju kunna ha dem mellan 11 och 25 kg tror jag det är.... Men funderar på att testa Libero nästa gång, använder deras up n go och de är ju bra...-

• Strawberry3
    TessJH skrev 2011-09-29 10:14:32 följande:
    Jag hade Liberos bjöjor tidigare, och dom läckte jämt! Sen bytte jag till Pampers babydry på natten och har inte haft en enda läckande blöja sen dess!
    Samma här, just modellen babydry har funkat för oss men då har vi tjejer. Har förstått att eftersom snoppen på killar tenderar att röra på sig under natten så behöver de blöjor med bra vaddering fram upptill?!
Svar på tråden Blöjan läcker varje natt!