• sarasessi

Önskar tips på förskolor i Haga/Linnéstaden Gbg!

Hej! Jag och min sambo bor i Haga i Göteborg och söker tips på bra förskolor i Haga/ Linnéstaden och ev. närliggande område till vår pojk.

Jag har läst på om många olika pedagogiker men känner nu i valet av förskola till min son att det viktigaste är att personalen känns engagerad och tillmötesgående och att miljön dvs lokalerna, gården, barngrupperna känns bra.

Tacksam för alla tips som går att få både positiva och negativa!

• Svar på tråden Önskar tips på förskolor i Haga/Linnéstaden Gbg!
  • Vilmagbg

Vår yngsta son går på Landsvägsgatans förskola och vi är supernöjda och han har trivts bra från första stund. Personalen är ganska unga och verksamheten känns genomtänkt och pedagogiskt med inspirerad av Reggio Emilia filosofin. Gården är inte fantastiskt men helt okey och räcker gott för de små.
    Vår andra son gick på Albotorgets förskola och vi var nöjda med den också men det är en stor förskola (5 avd) och funkade bäst när han var från 3-5 år. Själv arbetar jag på ett av föräldrakooperativen

• sarasessi
    Vilmagbg skrev 2011-10-07 22:00:34 följande:
    Vår yngsta son går på Landsvägsgatans förskola och vi är supernöjda och han har trivts bra från första stund. Personalen är ganska unga och verksamheten känns genomtänkt och pedagogiskt med inspirerad av Reggio Emilia filosofin. Gården är inte fantastiskt men helt okey och räcker gott för de små.
    Vår andra son gick på Albotorgets förskola och vi var nöjda med den också men det är en stor förskola (5 avd) och funkade bäst när han var från 3-5 år. Själv arbetar jag på ett av föräldrakooperativen

Tack så mycket för dig svar! :) Lite lustigt att du nämnde Landsvägsgatans förskola då vi bor på Landsvägsgatan. Är det en 1-3 förskola eller upp till 5 år eller hur är avdelningarna fördelade?
  • Vilmagbg

Förskolan på Landsvägsgatan är en 1-5 år avdelning men den öppnades i april i år så alla barnen är mellan 1,5 -2,5 år.

Svar på tråden Önskar tips på förskolor i Haga/Linnéstaden Gbg!