• metalgearsolid

Nytt jobb på tisdag-Så äckligt nervös.

Hej,

Det är så här att jag i ett års tid ungefär har gått till en psykolog. Mitt liv rasade samman år 2010 på sommaren, klarade inte av jobba, hoppade av jobb efter jobb osv för att jag mådde så pass dåligt..

Kom in på en utbildning där jag lärde känna underbara personer som verkligen jag har haft kul med. Utbildningen är klar nu i oktober och jag har sökt en del jobb inom det området och nu som sagt så har jag fått ett jobb och kommer börja nu på tisdag kommande vecka.

Men jag är så fruktansvärt orolig, rädd, nervös att jag inte ska klara av det och bara hoppa av som förut. Minsta lilla som känns fel så klarar jag inte det, då går jag inte dit, får panik och börjar må illa.

Jag är medveten om att det tar ett tag att komma in i arbetet, men det är en verkligen tungt för mig då jag har lidit/lider av agorafobi..

Så jag vet inte vad jag ska göra. Bor ihop med min sambo och jag vill absolut att inte hon ska försörja mig och det har hon inte gjort,har ju haft CSN...

Men nu måste jag jobba och jag vet inte om jag klarar av det.

Någon som har något tips? Mår verkligen jätte dåligt över detta.

Mvh

MGS.

• Svar på tråden Nytt jobb på tisdag-Så äckligt nervös.
  • Hedebris

försök hålla dig lugn och ta dagen som den kommer.

Var inställd på att det finns sämre och bättre dagar för alla och att ingen är perfekt.

Detta kravet kommer ju inte heller att ställas på dig. Du har klarat utbildningen och du kommer klara dig fint!

Grattis till jobbet, och hoppas du trivs!

• s81
    metalgearsolid skrev 2011-09-25 11:57:22 följande:
    Hej,

Det är så här att jag i ett års tid ungefär har gått till en psykolog. Mitt liv rasade samman år 2010 på sommaren, klarade inte av jobba, hoppade av jobb efter jobb osv för att jag mådde så pass dåligt..

Kom in på en utbildning där jag lärde känna underbara personer som verkligen jag har haft kul med. Utbildningen är klar nu i oktober och jag har sökt en del jobb inom det området och nu som sagt så har jag fått ett jobb och kommer börja nu på tisdag kommande vecka.

Men jag är så fruktansvärt orolig, rädd, nervös att jag inte ska klara av det och bara hoppa av som förut. Minsta lilla som känns fel så klarar jag inte det, då går jag inte dit, får panik och börjar må illa.

Jag är medveten om att det tar ett tag att komma in i arbetet, men det är en verkligen tungt för mig då jag har lidit/lider av agorafobi..

Så jag vet inte vad jag ska göra. Bor ihop med min sambo och jag vill absolut att inte hon ska försörja mig och det har hon inte gjort,har ju haft CSN...

Men nu måste jag jobba och jag vet inte om jag klarar av det.

Någon som har något tips? Mår verkligen jätte dåligt över detta.

Mvh

MGS.
    Oj vad jag känner igen mig! Har gått igenom precis samma sak som dig. Nu hade jag tur så jag fick praktik under utbildningen på det arbetet jag är på nu och där jobbade en kompis som jag kunde "följa efter" vilket kändes tryggt. Sedan blev jag kvar där och har jobbat där i 7 år nu. Men det var nog faktiskt tack vare att jag kände den här personen, annars hade jag nog inte klarat av det. Mardrömmen nu är ju att bli av med jobbet och behöva börja om igen. Vet inte hur jag skulle klara det.

Har tyvärr inget tips att ge dig, vill bara skriva för att visa att du inte är ensam om att känna sådär. Kanske kan du få nåt lugnande utskrivet av din familjeläkare? Sobril eller Theralen? Är man sådär orolig så blir det ju lätt att man förstorar allt och bryter ihop innan man ens har provat på det nya. Det vore ju synd...

Hoppas du klarar dig igenom det här Skrattande
Svar på tråden Nytt jobb på tisdag-Så äckligt nervös.