Någon med erfarenhet av imse vimse träningsbyxor/training pants?
Ja, någon som har testat dem helt enkelt? Hur är de? Berätta allt.
Ja, någon som har testat dem helt enkelt? Hur är de? Berätta allt.
Stora! Och läcker ofta vid benen. Passar nog barn av det knubbigare slaget bäst eftersom de som sagt är ganska stora vid benen.
Jag tycker de är bra. Använder storlek 11-14 kg på vår son som väger 13 kg. Visst, ibland läckage, men det hade det ju blivit om man använt riktig kalsong i stället. Jag använder dessa när vi är hemma, ska vi iväg blir det blöja/tygblöja på (det är höst och kallt nu). Nu har han börjat säga till oftare när det är dags, men ibland hinner han inte.
Vi har använt de i strl 11-14kg sedan vår son vägde runt 9kg. Då var de stora men fungerade ändå bra. De sög upp kisset så det inte rann längs benen om man inte hann sätta honom på pottan.
Stora, vi har haft de minsta.........men har använt dem till 2 barn för att få dem torra....mest som extra skydd för overaller o i sängen på natten. De blir DYBLÖTA :0) och det är inte skönt så då märker barnet att det kissat på sig. Vi har haft dem när barnen varit ca 1-2 år gamla, kallat dem för natt-trosor el ute-trosor för att det inte skulle vara en blöja man ska kissa i.
Dessa visste jag inte att de fanns. Ni som har haft dem, hur har ni gjort om barnen bajsat? Det verkar ju inte vara helt gratis. Vi har använt oss av några träningsblöjor köpta på Ica men jag tycker de suger upp för bra. Dessutom har vår son ibland varit lite dålig i magen vilket har gjort att vi inte velat använda vanliga kalsonger.
Vi har testat både bright bots och iv nu. Min recension är att jag är jättenöjd med båda sorterna. De sitter bra på vår lite halvknubbige nästan 9 kg tunga son och rymmer en kissning så att det inte blir en pöl på golvet. Men kläderna blir oftast mer eller mindre blöta ändå, iallafall när vår kille kissar.
De är så enormt mycket mer praktiska än blöjor för att man lätt kan dra upp och ned dem. Med nästa barn kommer jag skaffa träningsbyxor tidigare!
Mignonne: vår son bajsar inte i blöja så jag vet inte vad som skulle hända om han gjorde det. Men du menar om det skulle läcka och så eller? Eller tänker du på hur det blir att tvätta?
Vi har som vi provat till två barn (till tredje blev de bara liggande) och förstår inte varför man har dem. De blir helt genomblöta så det sparar ju inte byxorna. Man kan lika gärna ha vanliga trosor/kalsonger. De är billigare och enklare att tvätta.
Ja precis, jag tänkte just på bajset ;) det är ju inte alltid det är en fin liten grej som man bara kan spola ner i toaletten. När detta har hänt har jag kastat kalsongerna.....
Vår kille vet vad han skall göra när han får springa naken nedtill, inga olyckor alls. Men så fort han får på sig en kalsong/bysa eller träningsblöja så blir det olyckor. Vet inte hur vi skall gå vidare? De sista dagarna har han dock sprungit in på toa men det är efter att jag har hotat ta hans lego vilket inte är alls begåvat! Det slak ur mig i måndags när jag var trött och grining.
Hur gammal är han då, Mignonne?
Jag har två par, förstår inte vad man skall ha dem till ...
Rinner alltid igenom. Lika bra/dåligt med vanliga kalsonger.
Miljarden - han blev tre år i augusti och det är först nu som det har hänt massor med hans ordförråd. Lite lättare att diskutera med honom nu jämfört med i somras