• Jenkis

Vi som står i kö för ÄD med försök under 2012

Jag känner att jag inte hör hemma i tråden "vi som skall göra ÄD i höst", men jag vill ju gärna utbyta tankar under tiden vi står i kö. Antar att vi är flera som just nu "bara" står i kö.

För min (vår) del står vi i kön på Akademiska i Uppsala. Kanske är fler här som gör?

Vi står även i kö i Umeå för egenfinansierad ÄD.

Var på Akademiska i tisdags och gillade personalen mycket. Vi har blivit remitterade utomläns ifrån och är alltså inte Uppsalabor.

Nu hoppas säkert hela Sveriges köande äggmottagare att tv:s två olika program kanske kan locka lite fler donatorer. Det skulle vara nice tycker jag! Skall bli intressant att se programmen om inte annat.

• Svar på tråden Vi som står i kö för ÄD med försök under 2012
  • UG82

Vi står också i kö i umeå för landstingsfinasierad ÄD och Privat

• Jenkis

Vilket "bra" landsting du verkar bo i som finansierar syskon. Det gör inte vårt.

Hur lång är kötiden i Umeå för landstingsfinansierad ÄD? Vet ju att den är mer än fyra år när man skall betala själv. Tur att åldersgränsen är höjd då med...   

• UG82

Jag fick min son på normal väg. Men fick endometrios efter honom. På 1,5 år hade jag opererat bort båda mina äggstockar då de gick sönder under operationerna. Vi får finansierat bara för att min sambo ej har några barn
    . Vi har köat i 2år, men de har nästan inga donatorer nu så kan bli allt mellan 1-2 år till i kön. Funderar på att kolla upp kliniker utomland. Läkaren i Umeå rådde oss att hitta en egen donator vilket inte är det lättaste. Jag hade en egen förut men hon hann bli för gammal tyvärr

• Jenkis

Oj! Vilken tråkig historia. Måste kännas väldigt tråkigt när du var "normal" från början och p.g.a. operationer blir av med din fertilitet.

Ja utomlands verkar det inte vara några problem med donatorer. Om du känner för det så tycker jag du skall satsa på det medan du väntar. Jag inbillade mig att det var bättre med donatorer när man inte sökte stockholm och Göteborg, men det verkar vara lika illa överallt.   

Svar på tråden Vi som står i kö för ÄD med försök under 2012