• En Åsa

Snitt eller vaginalt. Vilken slags förlossning föredrar du?

Jag har gjort båda och föredrar snitt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Snitt eller vaginalt. Vilken slags förlossning föredrar du?
  • wity

Vaginalt, har bara fått barn vaginalt.

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Saralito

Jag har bara fött vaginalt, och när det är dags nästa gång hoppas jag verkligen att det blir så då med, för trots smärtan är det en så sjukt häftig upplevelse. Skulle dock inte vägra snitt om det av någon anledning behövdes naturligtvis. 

Märta 8/1-2011 och liten i magen :)
  • Cecese

Jag har 2 vaginala och 2 snitt och föredrar utan tvekan vaginalt.

• Mammilon

Jag har gjort ett av varje och föredrar vaginalt, även om det tog för j-la lång tid... Snittet var ju inte meningen, det var något som gick fel och därför blev det snitt. Jag hade inga problem med det, men som sagt, det var ju inte så det var menat. Därför fördrar jag den gamla vanliga modellen.

• lövet2

Vaginalt helt klart. Har fött vaginalt flera gånger och tycker det är trevligt och bra. En operation kan däremot aldrig vara kul ...

• WhiteAngels

3 vaginala med 2 sfinkter rupturer så säger jag ändå aldrig i mitt liv ett snitt.

• Trident5678

Snitt, har fått på båda sätten.

Både den vaginala förlossningen och kejsarsnittet var bra upplevelser. Om det hade varit aktuellt med ett barn till och jag hade fått välja mellan vaginal förlossning och kejsarsnitt, så hade jag valt kejsarsnittet.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • My Girls

Snitt, har erfarenhet av två akuta redan. Funderade även en hel del kring snitt innan jag visste att det skulle vara enda alternativet för mig. Vaginalt verkar inte så där jättetrevligt måste jag erkänna då jag trots allt närmade mig mål själv och sen följt en del dokumentärer. Då känns det som att planerat snitt är grejen

Youth is a wonderful thing. What a crime to waste it on children.
  • My Girls

Ok, inte bara tv Så naiv är jag inte, men andras berättelser både irl och på nätet.

Youth is a wonderful thing. What a crime to waste it on children.
Svar på tråden Snitt eller vaginalt. Vilken slags förlossning föredrar du?