LucasMamma2010 skrev 2011-10-26 22:32:31 följande:
Mycket känns jobbigt just nu, vet inte riktigt hur allt började. Men jag har alltid varit känslig/orolig så länge jag kan minnas. Men jag fick en rejäl panikångest attack som du ovan också fick. Jag hade druckit alkohol den kvällen. Blev nog lite för mycket. Men sen dess kan jag inte dricka alkohol, vilket iofs är bra.
Och som du ovan skriver så ja, dödsångesten kommer ofta! Och den är fanimig jobbigast! Jag är livrädd för döden och bara för det tror jag att jag kommer dö genom ngt smärtsamt. Jag mår som värst under pms- eller menstruation. Någon av er som oxå är "känsligare" då? Jag är inte stressa vad jag vet, inte medvetet iaf. Men jag har levt stressat eller ja, i en orosfylld atmosfär skulle man kanske kunna säga under perioder av mitt liv. Tror att det är just dessa perioder som "forsar över" och blir till ångest och hypokondri. ALLA tycker att jag är jätte löjlig när jag ligger på kvällar/nätter och skakar/fryser/gråter/skriker för att jag har min panik eller dödssjukdom. Jag önskar att andra människor som tur nog har sluppit detta tysta helvete kunde vara mer förståeliga och mer stöttande än att förlöjliga. Denna dödsångest förföljer mig även in i drömmarnas värld. Har haft HEMSKA drömmar, de flesta började när jag blev gravid. De jag pratade med om det då sa att man får sådana drömmar just eftersom man utvecklas.. men jag vill i så fall inte utvecklas mer.
Mycket är rubbat i min vardag p.g.a detta skit med ångest. Jag kan inte kolla på vissa filmer, eller lyssna på vissa saker.. osv. Att kolla på nyheterna eller läsa tidningen kan jag endast göra dagtid, för kollar jag på nyheterna på kvällen och de tar upp någon ny influensa t.ex så har jag givetvis den sen. Usch, t.o.m jag tycker detta låter så löjligt när man skriver ner det.
Hur gör ni för att få bort ångesten/ hypokondrin? Eller hur gör ni för att den inte ens dyker upp? Jag försöker allt! Lösa korsord, läsa en bok, spela kortspel på datorn eller tetris på internet. Bara för att få tänka på annat och bli trött så jag somnar med boken i händerna. Förlåt för all text. Blev lite mycket.
Åh, vet du.. så underbart att du nämner det där med pms och mens!! Har försökt leta reda på info om just det för jag tycker själv att jag är jätteostabil under min pms vecka! Sen tar det ett tag innan jag kommer ut ur det igen. Jag säger direkt att jag inte tycker du är löjlig!! Vet exakt hur du känner det, många kvällar som jag ligger och mår skit och har världens nojjor.
Hade åxå hemska drömmar när jag var gravid, med första var det värst men inte lika farligt med nummer två. Mådde däremot ganska dåligt efter jag fick yngsta och idag tror jag att det var starten till det som kom nu. Kände mig fruktansvärt fastlåst, ledsen, instängd, trött, orolig.. Var nog en mild form av depp jag åkte på. Sen började jag jobba och la väl det bakom mig men stressade ständigt istället och det var droppen.
Jag kan inte heller kolla på vissa filmer, läser inte tidningar nå mer, viss musik ger mig jättejobbig känsla i kroppen och det där med alkohol funkar jävligt dåligt. Tycker det är jättejobbigt när jag inte kan gå ut, dricka vin och dansa med kompisar, iof så händer det ändå inte mer än kanske 4 ggr per år men de 4 ggr kan jag ju få tycka jag kan få ha!
När jag får ångesten så försöker jag gå ut och gå, ibland kan jag släppa allt och bara dra.. Så skönt och hjärnan blir mycket klarare efteråt, promenerar minst 30 min varje gång! Sen har jag ju det där problemet med att jag inte kan somna, somnar alltid kring 4 på morgonen i peroder och då ligger jag och spelar på telefonen tills jag däckar annars är min mp3 räddaren för mig. Har alltid hörlurar till telefonen eller mp3n med mig.