• Tahu

Dessa jävla namnmössor!

Så dyker ännu ett företag upp med dessa namnmössor (reklam vid sidan på fl) Sätt för allt i världen era barns namn i pannan på den så pedofiler och diverse drägg kan kalla dem vid namn och säga att mamma sa att jag skulle hämta dig. varför göra det svårt för dem att ta kontakt? Här varnar vi barnen för "fula gubbar" men säg ett barn som inte lyssnar till sitt namn och därav tror att de känner den som kallar på dem?

Diskutera aldrig med idioter, dom drar ner dig till sin nivå och vinner på erfarenhet!
  • Svar på tråden Dessa jävla namnmössor!
  • Tahu

Ja de är jättesöta (mössorna) men tänk för 17 på konsekvenserna!

Diskutera aldrig med idioter, dom drar ner dig till sin nivå och vinner på erfarenhet!
  • Lindreas

Jag fattar inte varför det är så viktigt att ha namn-mössor? Eller namn-registrerings-skyltar på vagnen.

• Red drum

Har aldrig tänkt så, faktiskt... Men visst, jag köper dina argument delvis. Däremot tror jag barn är så lättlurade att de många gånger går med "snälla" (fula) gubbar ändå, om han sa rätt saker.

• Tahu
    Lindreas skrev 2011-09-23 21:18:58 följande:
    Jag fattar inte varför det är så viktigt att ha namn-mössor? Eller namn-registrerings-skyltar på vagnen.
    Nej inte jag heller!

Värre blir det ju äldre barnet är också, då föräldrar, pedagoger inte är med hela tiden!
  • niky40

Av de skäl som du beskriver bojkottar jag såväl reg.skyltar som namnmössor..

• Tahu
    Red drum skrev 2011-09-23 21:20:04 följande:
    Har aldrig tänkt så, faktiskt... Men visst, jag köper dina argument delvis. Däremot tror jag barn är så lättlurade att de många gånger går med "snälla" (fula) gubbar ändå, om han sa rätt saker.
    Ja har "fula gubben" rätt argument följer nog de flesta barn med. Men vi behöver ju inte skriva lättlurad i pannan för det!
  • Tahu

Hoppas alla ni som köper dessa mössor tänker på konsekvenserna!

Hade en tjej på min skola när jag var yngra som blev våldtagen, en man kom fram och sa " (hennes namn) din pappa sa att jag skulle hämta dig!" Hon hade då inte namnet i pannan, så hur han visste vet jag inte. Men vi behöver ju inte underlätta för andra att få reda på våra barns namn!

• Tahu

Tänker fortsätta skriva här, så att ni som inte tänker så långt kanske ser och börjar fundera!

• Tahu
    niky40 skrev 2011-09-23 21:22:35 följande:
    Av de skäl som du beskriver bojkottar jag såväl reg.skyltar som namnmössor..
    Bra! Skrattande
Svar på tråden Dessa jävla namnmössor!