• little mommy

fick du förlossning skador av den vaginala förlossning ( fler alternativ)

Ni röstar nej ska tillhöra dom som ej fått  förlossnings skador
    Inga bristningar,
    Inga blödningar,
    Inga infektioner,
    Inga problem.

Ja, men inga bestående men - dom som haft bristningar eller andra grejer.
    Men inte upplevt det som problem, läkt bra och fint och inga problem framöver.

Ni som röstar Ja ska tillhöra dom som har förlossning skador
    Framfall alla sorters
    Inkontinens alla sorter
    1,2,3,4 graden bristningar
    Blödningar
    Infektioner
    Smärta
    Obehag
    Klipp
    Brytit svans kotan eller spricka i den
    Problem vid sex efter.
    Övriga problem relaterat till förlossningen 
    Haft problem länge eller har det än.

• Svar på tråden fick du förlossning skador av den vaginala förlossning ( fler alternativ)
  • Emmalinnéa

Jag fick inga skador alls av min förlossning men är nu i andra graviditeten hur stor är risken att man få bestående men eller att man spricker upp nu? någon som vart med om detta?

• Ruggugglan

Första barnet: Fick bristningar som syddes. Inga men efteråt. Läkte fint.

Andra barnet: Fick en liten liten bristning som syddes med ett stygn. Men stygnet syddes så pass fel att det tog nästan tre månader innan det var helt läkt.

Men jag röstade på "Ja, men inga bestående men" eftersom jag är helt utan besvär idag.

• lövet2

På 7 förlossningar har jag fått en skada som gett bestående men. Helt i onödan dessutom, för om det upptäckts direkt att min svanskota flyttat sig, så hade det varit enkelt att åtgärda.

• April barn

Fick ett litet skrubbsår som de kallade och satte 2-3 stygn, de gjorde av någon anledning fruktansvärt ont de 2 första veckorna men sen var jag som vanligt igen. Aldrig haft några problem med något efter.

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • JessicaPersika

Gick sönder rejält innuti och en bit bakåt och framåt. Kunde inte sitta på två månader och har nu 6 månader efter fortfarande ont pga att en studerande sytt mig fel... Jag kan INTE ha sex. Jag kan använda tampong men då måste snöret verkligen ligga rätt.

• Sabbi
    Jessikatt skrev 2011-09-23 13:02:17 följande:
    Gick sönder rejält innuti och en bit bakåt och framåt. Kunde inte sitta på två månader och har nu 6 månader efter fortfarande ont pga att en studerande sytt mig fel... Jag kan INTE ha sex. Jag kan använda tampong men då måste snöret verkligen ligga rätt.

Går det inte att sy om på något sätt då? Kanske dags för att gå till en gynekolog och kolla upp?
  • little mommy
    Jessikatt skrev 2011-09-23 13:02:17 följande:
    Lider med dig..
  • JessicaPersika

Jag håller nu på att smörja med kortison salva som BM sa att jag skulle göra i två veckor morgon och kväll. Jag drar mig lite för att ringa gyn och ev sy om...Börja om med smärta och kissa i dushchen..Känns som jag fick nog av det dom två månaderna efter förlossningen. Men jag lär ju om inte salvan funkar.

• MalinEddie
    SunnyBunny skrev 2011-09-23 13:16:37 följande:
    Nej ingenting
    Samma här.
Svar på tråden fick du förlossning skador av den vaginala förlossning ( fler alternativ)