• Crissy

Någon som blivit gravid innan utredningen startat?

HejGlad Som frågan lyder någon som blivit gravid innan ni fått komma på utredning? jag och min sambo har försökt ett år vi ska få komma på utredning i oktober. Denna månaden började bröstvårtorna att ömma vid vad jag tror var ägglossningen sen har dom fortsätt att ömma och det blir mer och mer för varje dag. Har aldrig haft ont i brösten förut men jag har svårt att tro att det verkligen har hänt något! Igår började även som en rejäl mensverk och väldigt ont i svanken. Har inte bim förrän på ons eller tors till veckan. Kan det vara så att kroppen lättare slappnar av när man äntligen har fått en tid? Är det någon som varit med om detta och blivit gravid innan utredningen?Glad

• Svar på tråden Någon som blivit gravid innan utredningen startat?
  • Mamma till viljestark dotter

Jo jag blev det med vår äldsta dotter! Vi hade kört x antal Pergotime-kurer utan att ens få ägglossing.... Sen skulle remiss skrivas till IVF, men medan vi väntade blev jag spontant gravid

Hoppas det gått bra, Crissy   

• Nena72

Ja, med vår fyraåringGlad Hade försökt i 2,5 år innan vi fick påbörja utredning. Både jag och sambon hade lämnat prover och väntade på att utredningen skulle ta fart. Reflekterade aldrig över att mensen inte kom heller, det var en kompis som tyckte att jag skulle testa och det visade positivtSkrattande

Lycka till!!Skrattande 

~~With all my love~~
  • LisaVäntar

Två gånger! varit på samtal och fått remiss för utredning, väntat ett par veckor och sen tagit pos gravtest :) min gyn är magisk!

• Dreamis

Vid första barnet, upptäckte de att jag var gravid när jag skulle börja behandling. Hade jag vetat vilken chans det är på miljonen att jag blir spontangravid hade jag köpt en lott då!  Flört
    Tyvärr har jag inte haft samma tur med nu! Men jag var på ultraljudkontroll i början av påskveckan och det såg lovade ut för kommande ägglossning. Behandling med pergotime!

Svar på tråden Någon som blivit gravid innan utredningen startat?