• skånegås

Kan man ha bebis med sig till skolan?

Har två skolbarn och en 6 mån bebis. Tjejen går i trean och har börjat ny skola med gamla klassen som varit väldigt stökig. Killen är 7 och har precis börjat ettan och har tyvärr samma fröken som dottern hade i ettan-tvåan då det var väldigt stökigt. Så det känns som att det börjar bli dags att vara med och se hur de har det.

Kan jag ta med bebis till skolan eller blir barnen störda av det?

• Svar på tråden Kan man ha bebis med sig till skolan?
  • Blablabla

Om du är 100% på att barnet kommer vara tyst...& det tror jag ingen kan. Så nej, du kan inte ta med barnet till skolan.

• skånegås

Låter tror jag inte han gör, hade jag inte ens tänkt på, för om han gör det går man ju ut... han har varit med på några begravningar och jag har haft med en tidigare son på mina föreläsningar.. Men det jag funderade på var om bara bebisens existens i klassrummet var för distraherande för barn i den åldern...

För om jag inte kan ta med honom måste maken ta ledigt från jobbet och det hela blir lite mer besvärligt... men en liten stund typ 30 min borde väl funka..?

• Punkster

Kolla med läraren och se vad han/hon tycker om det. Jag personligen skulle inte vilja att det mindre barnet fanns med i klassrummet, det är lätt att det blir distraherande.

Svar på tråden Kan man ha bebis med sig till skolan?